Wednesday, September 07, 2011

Lego goals

I did this, not the boys ;)

My goal for this fall/winter: make all of our lego ships again. We've only got one ship (out of A LOT of ships/castles/trucks/cars/.......) built up. You can see a lot of the other parts in the first picture ;).
I don't really like playing with lego, but I really like building it. The boys love to be with me in this room, listen to music, chat, build together or do other games....

Still haven't worked out what is the best way to sort lego, but I'm doing it by colour now...
Anyone who's been there and done that? :)

8 comments:

Lieke said...

hahaha haven't been there, good luck with that!!!! Ik zal je vooruitgang bijhouden ;-)

liefs!

thisjourneyofmylife said...

Geen idee wat de beste manier is. Ik deed het meestal volgens vorm. Het is makkelijker een blauw blokje te zoeken in een doos met enkel 2x4 stenen dan een 2x4 steen te vinden in een doos met enkel blauwe stenen. Je hebt dan natuurlijk wel veel dozen nodig (een stuk of 20 denk ik).

Mirjam said...

Was ik mee begonnen inderdaad (zie foto twee), met sorteren op soort. Maar de hoeveelheid bakjes die ik dan nodig had gehad.....
Je hebt gelijk, iets vinden in een bak vol met wit is niet heel makkelijk....

Nou ja, we gaan vrolijk verder.. :))

Angelique said...

Ha,

Ik moet nu naar school, maar post nog een foto bij de junimoeders van mijn 'project' een aantal jaar geleden (ben net met dat album bezig...) Alle lego in ikealaadjes... Als het erin blijft ziet het netjes uit :-)
Je foto is dus erg herkenbaar, ik zit nu tussen alle blokjes van de buldozer in te typen.

doei!

Sjaantje said...

De beste manier lijkt mij het door de kinderen te laten doen ;-)

Mirjam said...

Ja, doen, Angelique (foto plaatsen)!

Hoi Sjaantje. Wel, dit is *mijn* doel, dus ik ga het ook zelf doen :), maar de kinderen helpen (af en toe) mee, omdat ze het leuk vinden... :)

baasbraal said...

Nou, ik zou hier dus helemaal gillend gek van worden! Ik heb de neiging om alles o te stofzuigen als ik dat zie......

Owen, Mare, Emil, Arno en Nell said...

Hoi Mir,

ik heb ze hier heel grof gesorteerd: dubbele lego, lego city, starwars-lego en ruimtedingetjes, technisch lego.
Dat zit in een grote doos gekocht bij Ikea. Owen heb ik een knutselbak gegeven. Da's zo'n ding dat ook bovenop een bouwvakkersbak zit of bij vissers zie je het ook. Dat gebruikt hij zelf voor de 'speciale' stukjes, daar waar moeders toch geen verstand van hebben. Dat werkt prima moet ik zeggen. Dus niet echt per soort of per kleur, want dat vinden de jongens maar stom... Maar het specialestukkenbakje werkt wel. Misschien heb je hier wat aan. Al geeft sorteren ook een keertje innerlijke rust.
Owen wil graag helpen met bouwen...