Tuesday, January 11, 2011

The way things work

I found this in one of my email groups. My boys love this kind of cartoons that explains interesting and complicated matters. If you go to Youtube, you will find more episodes.



That reminds me of these series from the 80's. Some of you might remember them. We've bought the 'Er was eens....de mens'/'Once upon a time...man' series, (starting point is evolution, noticable in the intro and the first part). We've also bought an other serie 'Er was eens...het leven'/Once upon a time...life', but that got stuck somewhere in Holland. Looking forward to watching that one on dvd too!





I couldn't find reasonably priced dvd's on Amazon.co.uk, but the Dutch are more lucky this time, because you can buy them at Bol

And last but not least, I got this one from Josh...



And this one, about quantum mechanics (unfortunately only in Dutch (Flemish)) from Jan Paul Schuttens' blog


(sorry about the title, that's misleading!)

Enjoy!

11 comments:

Ceekee said...

Oh leuk ja! Ik kan me die serie met die mannetjes nog herinneren van vroeger! Leuk om weer te zien. Bedankt voor de tip. :) liefs, Car

Mammalien said...

Oja, wat een geweldige serie was dat, vond ik toen ook! Denk dat de kinders hier het ook leuk vinden. Zo even een filmpje voor ze opzoeken.

Aritha said...

Leuk! Dank je wel.

Josh said...

Super link, daar heeft mijn beeldkijker wat aan! kennen jullie de Eureka filmpjes al (http://www.youtube.com/watch?v=by-7kkAu2Pg&p=E24B08A9BBD426E1)? Die zijn bij ons ook al heel vaak bekeken.

Judith said...

ja leuk wij hebben allebei die dvdboxen hier staan. we hebbene r als kind zelf van genoeten en een paar jaar terug zag ik ze bij bol dus heb ze gelijk besteld. we vinden ze nog leuk en zoon zal ze over een paar jaar ook wel gaan kijken

Mirjam said...

Dank je Josh! Alma en Adam lijken wel wat op elkaar in sommige opzichten :)
Ik heb 'm toegevoegd!

Anonymous said...

heb jij er was eens nog steeds niet ontvangen/ ik heb hem drie weken geleden op de post gedaan... :-(

Mirjam said...

Ha Lieke/anoniem ;)), ja die hebben we wel binnen al! Had ik toch al gezegd? Of niet? :(.
Al langer dan drie weken trouwens....Ik heb ook de andere gekocht, maar het doorstuurlijntje werkte niet optimaal ;)

Debra said...

Hi Mirjam,
What an inspiring way to seize teaching moments. My grandsons would love these. Following your lead here.

Anonymous said...

Gaaf gemaakt! Ik hoop wil ook zo een site te maken.
Welke software heb je hiervoor gebruikt?
Ik heb leermeer.blogspot.com gevonden via Google.

Groetjes,
Debby uit Haarlem

Mirjam said...

Hoi Debby,

Als je naar blogger.com gaat, kan je zelf ook aan een blog beginnen.
De video's kan je dan toevoegen als je een bericht maakt. In principe wijst het zich vanzelf. Maar je mag me altijd mailen op moppie77@hotmail.com