Saturday, January 08, 2011

I just wanted to share something with you....

I've read some books about them and I've watched a documentary before, and every time it touches me. How they believe in God is not my believe, but the 'physical life' they lead, being so much closer to nature,  the sense of community life, not being overwhelmed with everything that's out there in the world.....I sometimes envy their simple life....

On the other hand, their life is (too) full of rules for me (rules because ....?? or only because of traditions), the simple life might not always be what it looks like....but still....
It's the Amish people. And the BBC has made an impressive and moving documentary about them: Trouble in Amish paradise.
 

 
You can watch the other parts on Youtube
 
Enjoy!

4 comments:

baasbraal said...

Ja, ik heb net al die documentaire van je facebook-pagina gehaald. Ik heb precies hetzelfde als jij: het fascineert me en tegelijkertijd denk ik : "Ik zou nooit een regel kunnen volgen die ik niet begrijp of als ik niet zeker wist dat het van God kwam".....

Judith said...

ja ik heb ook diverse boeken gelezen en hun leefwijze boeit me ook erg al zou ik t niet kunnen...maar ja ben er ook niet mee opgegroeid. leuk ik ga de rest van de filmpjes morgen op mijn gemak bekijken

femke said...

Heel bijzonder. De levenswijze en deze mensen intrigeren mij. Heel bijzonder!

Owen, Mare, Emil, Arno en Nell said...

Dat hebben we dus gemeenschappelijk. Ik kreeg de kriebels toen ik dit zag, want net toen ik nog even lag te sudderen in bed, lag ik te denken over de Amish. Het enige waar ik moeite mee heb is hun visie ten opzichte van ziekte, ziekenhuis en dergelijke.
Zullen we samen een nieuwe clan oprichten - met eigen leefregels?
(Haha). In de Ardennen is trouwens een groep opgericht van mensen die op bijzondere wijze met elkaar leven. Helaas kom je er niet zomaar tussen...