Friday, December 03, 2010

TED talks: Conrad Wolfram: Teaching kids real math with computers

Interesting idea, what do you think?

3 comments:

Owen, Mare, Emil, Arno en Nell said...

Lijkt me interessant...

ries said...

Goed idee, volgens mij werkt het vaak al wel zo. Natuurlijk moet je wel snappen wat het verschil tussen optellen en vermenigvuldigen is, maar de ontwikkeling van techniek, en routine om snelle berekeningen handmatig te kunnen uitvoeren is inderdaad volledig nutteloos.
Toch ben ik bang dat het afstappen van het ontwikkelen van deze technieken voor veel (jonge) kinderen teveel gevraagd is. Ik kan me nog studentes herinneren de veel problemen hadden met statistiek, terwijl dat bij uitstek een toepassings-gerichte implementatie van veel reken techniekjes is... ;-)

Mirjam said...

Hé Ries, ik ben een schoolvoorbeeld hoe rekenen en wiskunde op school mij nooit echt hebben geholpen. Uiteindelijk snapte ik het niet echt, ook al heb ik duizenden rijtjes sommen gemaakt en ken ik de tafels uit m'n hoofd (dat snapte ik nog wel).

Ik heb helemaal zelf m'n WIS A nog gehaald, omdat het moest (voordat ik m'n prop zou halen). Nu haalde ik pas in m'n 2e of 3e jaar m'n prop, en had ik m'n WIS A eigenlijk niet meer nodig, omdat ik m'n eerste twee statistiek tentamens op wonderbaarlijke wijze had gehaald ;)).

Toen ik statistiek moest gebruiken voor m'n onderzoek, snapte ik er echt de ballen van. Heb m'n laatste statistiek tentamen gehaald nadat ik m'n scriptie had ingeleverd....hahaha

Lekker krom allemaal. En het is me toch allemaal gelukt. Best bijzonder....;)