Monday, July 05, 2010

Friendsick



No, not homesick, because home is here, but friendsick (didn't know it is actually an existing word, thought I had invented it myself ;))).

We've settled in well very quickly (I think), but sometimes I just want to be able to see bellies grow IRL (see here and here), to visit my friend that lived eight doors away (see here).....You know, just the 'normal' things.

I was thinking about it today, and then Fleur wrote about about something that I really miss too... (see here)

And Helma (the second belly) wrote something similar...

Don't know what it is today....

But luckily, there is Skype, and I could join Helma and her boys for a meal.....


And luckily the boys had their friends (see here) over (IRL) who put a big, big smile on my face!

I wish I could divide myself into two. Because if/when we'll move back, we'll be having the same problem in reverse....

10 comments:

Fleur said...

Gewoon een grote knuffel. Omdat het nogal duidelijk is dat ik begrijp wat je bedoelt.

mama'ritha said...

Nou, gelukkig heb je skype, lees iki Dat kan de pijn een beetje verzoeten. Ik denk nu even aan je, en dat helpt ook vast.

Ik vind de laatste blog van je trouwens erg cratieg. Zo kom ik nog eens ergens in blogland.

Fijne dag!

Helma said...

Jaaaaaaaaaaaaa soms heb je van die dagen he. Zou dat nou met de zomer te maken hebben? Ik weet het niet.
Wel echt leuk zo die webcam. Kan de hele wereld zien dat wij mislukte pizza aten ;-). Hihi

Owen, Mare, Emil, Arno en Nell said...

Weet zo gauw niet wat te zeggen..
Probeer eens een weekje Nederland, op vakantie. Misschien knap je daar weer wat van op. Of een weekendje België?

Judith said...

leuk he skype! ben er ook blij mee . ik spreek mijn Duiste vriendin nu ook iedere week. erg gezellig!
maar kan me voorstellen dat je soms je vrienden graag bij je hebt

Angelique said...

Misschien inderdaad van die dagen???
Ik had al mijn hbo-j vriendinnetjes gemaild om weer eens af te spreken.

Soms mis je 'vroeger' gewoon... (en er komt steeds meer 'vroeger' :-)
Lang leve internet! (goal!!!voor Spanje)

Groetjes!

En over 10 jaar missen we nu, als onze kinderen puberen en 'uitvliegen' missen we de rust van de schooltijd; lekker al wat zelfstandig maar toch dichtbij.

Nicole said...

Mooi woord 'friendsick'. Gelukkig is er skype en dergelijke! Sterkte met de 'friendsickness'.

En in reactie op je comment: de vakantie is geweldig, en ik geniet met volle teugen.

baasbraal said...

Ja, ik weet precies wat je bedoelt.... wij missen voor een klein gedeeelte dezelfde mensen natuurlijk, maar ik mis ook mijn kinderen. Maar thuis; dat is nu hier, dus ik ben ook niet homesick. Het overvalt je van tijd tot tijd en vooral na dat stukje van Fleur, kan ik het me heel goed voorstellen. Het was een schok om daar jou te zien op die foto! Omdat ik jou ken, werd haar verhaal daardoor een beetje mijn verhaal.....

Mirjam said...

Hoi Ils, van de zomer gaan we naar NL en BE :)

En Janneke, ah, ik stond minstens drie keer op de foto bij Fleur ;))). Misschien maar gelukkig dat je me niet overal herkende, hahahaha

Lieke said...

Kus vanuit oude thuis! Wij missen jullie ook! Vooral nu in de zomer!

liefs Lieke