Wednesday, May 05, 2010

De ideale jongen is een meisje (?!)


foto van deze site
Het is "oud" nieuws, maar toch.....

En de conclusie voor mij??

Doe mij maar thuisonderwijs!

AMSTERDAM - Typisch mannelijke eigenschappen als lef en competitiedrang liggen niet meer zo goed. Het gelazer begint eigenlijk al op de basisschool: netjes samenwerken is de norm, waar jongens graag klierenderwijs onderzoeken. Gevolg is dat jongens het nakijken hebben in het onderwijs. De meisjes doen het veel beter. Tijd voor een actie Red De Jongens?

Lees hier het hele artikel op volkskrant.nl.

3 comments:

Ceekee said...

tja wat kan ik daar nog aan toevoegen...;)

Repel said...

Intrigerend stukje....er zit wel wat in, bedenk ik me eigenlijk...

Susanne said...

wat erg he... al dat getrek en geduw om kinderen maar in bedachte hokjes te passen. Geef mij ook maar thuisonderwijs ;)