Friday, May 14, 2010

Boaz puts the chickens to bed

I know....chickens don't need us to go to bed ;)), but Job is sometimes worried about the chickens-fox (nasty) combination and wants them to go to bed early ;)).

And Boaz loves interacting with them....




Also for you Janneke, can you see what the garden lookd like now? ;)

Translation (Boaz is not *just* screaming)

Me:
Boaz is going to bring the chickens to their coop.
You can call them, Bo(az)

Boaz (in Dutch and English):
Chickies!! Chickies!! Chickies!! Food/Look/Here!
Look chickies. Look chickies: bread!
Bread!! Bread!!! Bread!!!! (to the chickens)
There! Over there, you rummy scrummy rummy.
Mum, do you know what I said?
Bread! Bread! Bread! Brood (Dutch for bread)! Brood! Brood!
And the chickens speak English too!!

15 comments:

Purperpolletje said...

Lijkt me heel effectief, zo interactief ophokken.

Scatty Dolly said...

Great video - really made me smile seeing the chicken's running for home :) Makes me want our own even more :) xx

Judith said...

geweldig filmpje! leuk om jou ook te horen!

Mirjam said...

Ha Jules, had to look up who 'Scatty Dolly' was ;))

baasbraal said...

Ik heb het twee keer helemaal afgedraaid en zitten SCHATEREN. Die kippen die zo'n beetje twijfelend naar jou en naar elkaar kijken van: "Wat wil hij nou eigenlijk?" en dan die laatste zin van Boaz!! En inderdaad, ik heb natuurlijk ook intensief naar de tuin gekeken en zag je opmerking pas daarna! Bedankt!
Het is een heerlijke tuin.

Mirjam said...

Ja, het is grappig wat Boaz met die kippen heeft...hij laat ze 's ochtends meestal los, raapt de eieren, brengt ze brood enzo en doet 's avonds het hok ook weer dicht....(dit was de tweede 'take', hij was namelijk al bezig met ze naar 't hok te brengen, toen ik dacht: ik ga het filmen. Dus ze waren al bijna bij het hok toen hij nog een rondje ging maken, hahaha, vandaar de vertwijfeling misschien...;)))

pien said...

wow! haha!
wat een zoetgevoist stemgeluid! ;)
en ik altijd maar tegen ward zeggen
rustig nou, niet jagen niet gillen.
hm. hoeft niet misschien...
[of toch wel... voor MIJ dan ;)]

Repel said...

Haha....en ze komen ook nog, grinnik: ik zou van dat gescreeuw juist hard zijn weggehold. Waanzinnig leuk dit.

liekie said...

hihihihihihi die Boaz! nou gelukkig spreken die kippen engels!

Heidi said...

Deze Boas zegt: nog een keer laten zien! En toen: nog meer kippenfilmpjes!

En het goede nieuws is.. wij hebben ook een kippenhok in de tuin staan. Nóg leeg, maar daar komt vast gauw verandering in. Vanmorgen zei Boas nog, pap, je moet nog kippen regelen ... :-)

Groetjes,
Heidi

Boas said...

voor Boaz van Boas ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=uJekPvsA3tE

Esther said...

Wat een fantastisch filmpje!!
Het bracht een big smile, en heb hem ook 2 keer gekeken :-))
Wouw, dat de kippen het volume van Boaz zijn stem helemaal niet erg vinden, integendeel. Helemaal leuk.

Angelique said...

:-)

Ook je dierentuinverhaal + foto's zijn mooi. (Ben nu benieuwd naar het boek).

Groetjes,
Angelique

Mirjam said...

Ik heb er een vertaling bijgezet. Hij gilt niet *zomaar* (echt niet ;)) :)))

Mirjam said...

Dank je Heidi! Ga ik Boaz laten zien!!