Tuesday, February 02, 2010

How to get well quickly


You need (and I got!):

-Your oldest, playing nicely with his younger brothers

-Your middle one who, after tucking you in, decides you need a water bottle and comes by regularly to feel your fore head

-Your youngest, who comes snuggling next to you

-Your darling husband, who comes home earlier from work, to jump on the trampoline with the boys, prepares diner for them, who makes you bouillon, who brings the boys to bed and who does the dishes after that!

(And I’ve helped myself to stay on the couch, listen to the boys, try to rest and luckily, I came across this movie about Queen Mary! This is a really interesting movie. Since I’ve read the books about the Boleyn sisters (here), I’m interested in this part of English history. Finding this link, I also found this one; there are a lot more movies about this subject!!)

I haven’t felt so sick for a long time! I’m really happy that I’m feeling a lot better now. Thanks to the four (super) men in this house!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om snel weer beter te worden, heb je nodig (en kreeg ik):

-Je oudste die lief met z'n broertjes speeldel

-Je middelste die je in komt stoppen, besluit dat je een kruik nodig hebt en die regelmatig langskomt om je voorhoofd te checken.

-Je jongste, die vaak even naast je komt liggen

-Je Lief, die eerder uit z'n werk komt, met de jongens op de trampoline springt, het eten klaarmaakt, een kopje bouillon voor je maakt, die de jongens naar bed brengt en daarna ook nog de vaat doet.

(En ik heb het mezelf ook makkelijker gemaakt, door op de bank te blijven liggen, te luisteren naar de jongens, proberen te rusten en toevallig op deze film te stuiten Mary, queen of Scots. Een erg interessante film. Sinds ik de boeken over de zusjes boleyn heb gelezen (zie hier), ben ik geïnteresseerd geraakt in dit deel van de Engelse geschiedenis. Toen ik de link over de film vond, kwam ik deze link ook tegen; er zijn nóg meer films over dit onderwerp!!) 

Het was lang geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld! Ik ben blij dat ik me inmiddels weer een stuk beter voel. Mede dankzij de vier supermen hier in huis!

(Ik heb nog niet besloten of ik dit blog voorlopig in het Engels wil houden. Ik ga er stiekem vanuit dat dat voor niemand een probleem zal zijn (zo ingewikkeld is mijn Engels niet, er zullen ook nog heel wat fouten in zitten! Als er iemand is die bezwaar heeft tegen alleen Engels, laat het me weten!))

7 comments:

Willy said...

Hulde aan je supermen! Beterschap!

Inge said...

Gelukkig geeft het internet die nare dingen niet door en kunnen we toch "samen" zijn.
Ben trots op je mannen!
En nee, het engels zal geen probleem zijn.

Helma said...

Fijn! Hopen dat je snel verder opknapt!

Corrie said...

Gelukkig maar!
Koesteren die kerels.

Angelique said...

Lief!!!
Om, ondanks ziek zijn, toch een beetje van te kunnen genieten :-)

Gelukkig ben je er weer beter aan toe.

Tja, is natuurlijk wel goed voor mij om af en toe eens iets anders in het engels te lezen dan alleen de Pokemondingen op de Nintendo te vertalen....

Repel said...

ooooooh wat een lief logje.....wat heerlijk dat je zo vertroeteld wordt....ieder op zijn eigen manier. zo precies zou het moeten zijn.

Wat mij betreft is Engels ook ok (alsof ik er toe doe ;-)): wat voor jou het handigst is!

Liekie said...

Hihihi die mannen!!! ennuh write away!!!!!
dankje voor je kaartje, Simeon vond het geweldig!!!!!
liefs Lieke