Monday, February 08, 2010

Full House!


Maybe you're getting fed up with my stories about the homeschool-meets that we have. But hey, it's a big part of our lives and since I'm also using this blog as a kind of diary, this is how it is...

Today we had the second (for me the first, due to being ill last week) meeting of 'our' new, 'social' homeschooling group at our house. The purpose of this particular group is to spend time together, not so much for the 'educational' part (there are a lot of this kind of groups in the area), but to meet at each other's houses, or in the park/on the beach with nice weather, so both the parents and the children have time to chat/play and get to know each other a lot better. We had 14 kids from 2-14 years old and it's so nice to see how they all mix so nicely and get along so well.

And we had fun today! A lot of familiair faces, seven families and even a father who was brave enough to come and join all the mothers :).

I'm feeling so blessed. It's really amazing how many lovely, friendly and nice people we've met in the last two months!

And an other article on socialization that I found, looking for a nice picture (as I didn't really take pictures myself today...). It's a bit of an 'oldie', the picture, I know, but some parts are really nice :) (I like the sleeping in on a rainy day!! ;)))

6 comments:

Julia said...

We had such a lovely time today, thank you! :o)

jojoco said...

Wat ontzettend fijn dat je zo snel al zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Dat is wel een heel groot voordeel van thuisonderwijzen hoor!

Ik hoor van Isa en Lotte allemaal nieuwe namen, van kinderen in de klas, en leer langzamerhand de meeste gezichten kennen van (voornamelijk) moeders op het schoolplein, maar heel snel gaat 't inburgeren bij mij niet. Zo gewoon bij elkaar komen om elkaar te ontmoeten, klinkt heel leuk en gezellig.

Zijn er in Engeland nou meer thuisonderwijzers, of is het toeval dat je zoveel mensen ontmoet? Of reist iedereen gewoon een stuk verder?

jacq said...

Net als Jojoco vroeg ik me af of er in Engeland meer thuisonderwijs wordt gegeven dan hier in Nederland.
het klinkt allemaal heel goed.

Mirjam said...

@Jo en Jacq ;)): Er zijn hier meer thuisonderwijzers. Dat is zeker. Maar ik heb ook een beetje mazzel (naast al m'n uitzoeken van te voren! ik heb heel internet afgestruind naar lokale thuisonderwijsgroepen), denk ik. De christelijke groep bestaat nog niet zo lang en de groep van gisteren bestaat pas een week ;). Ik heb 'm mede van de grond gekregen. De historische groep bestaat al een paar jaar.

Er zijn hier meer mogelijkheden, dat zeker. Maar eigen initiatief en speurwerk leveren ook wat op :).

In NL had ik trouwens ook een vrij actieve lokale groep. Alleen heb ik daar het laatste jaar (zonder auto) niet zoveel gebruik van gemaakt als jaren daarvoor....

Inge said...

Leuk, leuk, leuk, en ik blijf je volgen hoor, want ik ben nog lang niet moe van jouw thuisonderwijspassie.

jojoco said...

Goed hoor Mirjam. Fijn dat het speurwerk ook zoveel leuks heeft opgeleverd. Vind het maar knap van je! Zo in een ander land zo snel weer iets leuks en nieuws opzetten.