Tuesday, January 05, 2010

Play

Play

'Play' is not often given the respect that it deserves. For many people it conjures up an idea of wasting time and not being involved in constructive activity.
In reality, play is the means by which children learn. When children are playing they engage all their faculties in what they are doing and it is in this way that they discover things about themselves and the world around them.
This is obvious for very young childresnb - one can actually see their skills and understanding develop as they play with objects that fall within their grasp.
The significance of play as a means of learning is, however, undervalued for older children. Adults sometimes consider play to be frivolous and try to direct children towards more 'educational' activities. This is a mistake. Nothings is more educational than playing and, rather than obstructing is, parents should constantly be looking for ways to give their children more opportunities to play.


By Gareth Lewis in "One-to-One, a practical guide to learning at home age 0-11."

5 comments:

baasbraal said...

Hear, hear...... Ik ben het er helemaal mee eens. Als een kind iets moet doen zonder er plezier in te hebben, leert hij er weinig tot niets van en ls hij er iets van zou leren, zou hij het nooit gebruiken, want het uitvoeren van het geleerde is voor altijd gekoppeld aan de negatieve emotie. Trouwens: ik leer ook niets als ik er geen plezier in heb!

Angelique said...

Helemaal mee eens!!!
Spelen, spelen, spelen en af en toe vervelen is ook niet erg (want daar komen vaak weer verrassend creatieve ideen uit voort) (moet ik nog leren om dat vervelen te negeren en niet zelf meteen een oplossing/activiteit voor de kinderen te verzinnen).

PS veel sneeuwplezier!!

jojoco said...

Eens! En wat me vooral op deze foto opeens opviel: Wat lijkt Boaz op Job!

FreezeM said...

Ik ben net klaar met het lezen van een erg leuk geschreven boek over play: Einstein Never Used Flash Cards: How Our Children Really Learn-- And Why They Need to Play More and Memorize Less.

Het is geschreven door drie vrouwen die child psychologists en moeder zijn. Ze weten daardoor op een leuke en realistische manier de link te leggen tussen de resultaten van wetenschappelijk onderzoek en de dagelijkse praktijk met (kleine) kinderen.

Ik kan het boek iedereen aanraden.

Mirjam said...

Hoi FreezeM ;)), klinkt goed! Mag ik het van je lenen? :)