Thursday, January 14, 2010

Nieuw project (?)

Ik ben (helaas) niet zo creatief. Tenminste, niet als het gaat om papier en andere knutseldingen.

Het fenomeen "lapbook" komt al jaren voorbij op thuisonderwijslijsten en blogs; en omdat het me al die tijd wel leuk leek om te proberen (maar er altijd andere dingen waren die me makkelijker afgingen en mijn ik jongens het ook nog niet zo snel zag doen), ga ik nu toch een poging wagen om er een te maken. Stiekem hoop ik dat de jongens dan ook mee gaan denken en mee gaan doen. Niks gezelligers dan met z'n allen aan de keukentafel knippen en plakken ;)).

Op de filmpjes in de link staat een mevrouw die ik vanmiddag tot in den treure heb bekeken.....ordinair ideeën jatten (en leren hoe het 'moet', want ik had geen idee waar en hoe te beginnen...de echte creatievelingen zullen zich wel afvragen wat ik dan gejat heb, want het is/lijkt heel simpel).

Hopelijk kan mijn creabea 'buuf' mij ook een beetje helpen. Die gaat me haar lapbooks laten zien.

Adam wilde vanmiddag wel brainstormen over tijgers; iemand tips en ideeën voor nog een ander lapbook?

5 comments:

Angelique said...

Gewoon even hoi en succes!!!


Ben totaal niet creatief, dus geen tips van mij, ik bekijk wel gewoon wat jij allemaal gaat maken.

Liekie said...

Leuk Mirjam! deze buuf kan je niet helpen maar zegt hoera hoera hoera (mentale ondersteuning en aanmoediging ;-) liefs!

Pascale said...

Ha, wat goed, wij zijn er toevallig ook mee bezig!

Geen ideeën, zelf ook in de beginfase. :D

E (B) said...

het menselijk lichaam is hier letterlijk een 'groeiboek'iedere keer als we weer wat er bij leren plakken we het erbij.

je kunt een lapbook maken bij een boek, wij doen kleine huis maar waarom geen kameleon o.i.d.?

Sterren en Planeten
Engeland ;-)

Zelf lukt het me niet om een lapbook in een korte termijn af te ronden. Het zijn bij ons echt groeiboeken, naslagwerken die gedurende de tijd aangevuld worden.
Ze vindt het wel heel leuk.

Mirjam said...

Hoi E :) ('k weet het hoor :)).
Dat vind ik dan wel weer knap, dat je iets kan laten liggen voor later. Ik wil het meteen af hebben :(.

Sterren en planeten had ik inderdaad al gebrainstormd, dat is een leuke! Of de zintuigen, of tuinieren (maar dat is dan meer voor de lente/zomer).
Ik denk dat ik ga beginnen met de optie van Adam: de tijger.
Werken om een boek is ook leuk! We zijn nu weer bezig in Michiel van de Hazelhoeve, daar kan ik vast nog wat meer aan vast knopen :)

Dank je wel voor je input!