Monday, January 25, 2010

Links die een uitweg zoeken....



Ik heb in de afgelopen een hele rij links gekregen en gevonden. Ik ga niet voor alle links een apart blogje maken, daarom maar even bij elkaar wat ik weer terug kan vinden.

-Mister Maker, het lievelingsprogramma van Adam, op de BBC. Dat het een programma is voor "todlers en pre-schoolers" maakt niet uit. Het fijne is dat niemand dat ook tegen hem zegt (wat wel gebeurde in Nederland, als hij een programma keek waarvan vriendjes vonden dat het niet meer geschikt was voor hem)! En er zitten ook heel veel leuke knutselideeën tussen!

-I can Cook, nog een programma op de BBC. Ook een grote hit. En ondertussen pikken ze er heel veel 'gewone', alledaagse woorden van op. Met mijn moeder hebben we de Carrot and Courgette Muffins gemaakt, die waren heerlijk (ook zónder suiker)!

-Maak je eigen dobbelstenen, woordzoekers, kruiswoordraadsels, bordspellen, doolhoven, domino en bingo

-Maak een instrument van groenten. Op mijn boodschappenlijst voor volgende week staat een rettich. Ik ga de 'Rettich Klarinet' proberen.

-Leuke activiteit met jongere kinderen (dank je, Eveline! :))

-Maak je eigen metaaldetector (n.a.v. dit blogje)

-Mist in een potje

-Héél veel ideeën voor wat jongere kinderen die, net als de link van Eveline, prima op een tot-tray passen!

-Nog meer flessen waar je leuke dingen mee kan doen. Wij hebben er inmiddels verschillende van gemaakt.

-Een anti-verveel fles (met dank aan Inge)

-Maak een bloem van een pompom (van iemands weblog, weet niet meer waar....)

Heel veel lapbook resources! Ik ben nog niet klaar met mijn/ons tijger-lapbook, maar het schiet al heel erg op en het is zó leuk (om te doen)!
-Heel veel voorbeelden en uitleg over wat je allemaal kan gebruiken
-Thema's die je kan gebruiken en weer heel veel voorbeelden
-Free lapbooks
-Forum voor unitstudies, lapbooks en ook workboxes
-Nog meer voorbeelden van lapbooks
-Filmpjes met uitleg
-En nog meer startersinformatie
-Nog meer voorbeelden
-En hier moet je lid van worden, maar is meer forum-achtig
En nu natuurlijk allemaal aan het lapbooken he? ;) Sorry, soms ben ik misschien een beetje té enthousiast. Maar goed, nu heb ik ze in ieder geval voor mezelf allemaal op een rijtje staan ;)

3 comments:

Guusje said...

Dank je wel voor deze lijst!

Wij kijken ook veel Mister Maker (we hebben stiekem een engelse satelliet schotel op het dak gezet!

Mirjam said...

Jij mag nog wel is enthousiast zijn hoor!!! Hier wordt ik ook erg enthousiast van!

SUper al die links, ga er binnenkort mee aan de slag!

Groetjes,
Mirjam
ps. ging net even wat mis, hihi jammer dat dat blijft staan.. maar die reactie was dus van mij..

Inge said...

nou, ik ga dit berichtje maar even opslaan, zodat ik het ook makkelijk kan vinden.

Toedels!

PS: die Helma... :)