Monday, January 18, 2010

I Spy Bottle

Dit is onze I Spy Bottle.

De laatste tijd krijg ik erg leuke tips (vind ik zelf dan).

Dit keer ook van iemand via een van de thuisonderwijslijsten, die met deze site kwam.

Het idee is simpel:
-je neemt een lege plastic fles
-je stopt er kleine dingetjes (stickers, kralen, splitpennen, poppetjes, ...., ....)in
-daar maak je een lijst van,
-je vult de fles daarna verder op met rijst, zand of bonen (niet tot bovenaan, je moet kunnen schudden en draaien)
-je schroeft de dop erop
-je maakt het lijstje vast aan de fles
-je kind zoekt in de fles naar wat er op het lijstje staat (of niet en zoekt het zelf uit, of speelt er gewoon mee).

Boaz en Levi vonden het leuk. Dit is iets waarvan ik denk dat ze het vaker gaan pakken. Misschien maak ik er nog een paar. Met een iets groter fles wellicht, waar de 'dingetjes' nog iets beter in verstopt zitten.

10 comments:

Willy said...

Leuk idee!

Angelique said...

Leuk!
Die kende ik nog niet, altijd leuk nieuwe tips (ook handig bij kinderfeestjes, voor 'lege' momenten en dan voor elk groepje een fles).

Groetjes!

Purperpolletje said...

Ook leuk voor op een 'gewone' school!

Inge said...

Heb je ook al een "boredom bottle"?

Heidi said...

Haha, jij vandaag ook aan 't knutselen geweest! Ik heb er ook twee gemaakt. 1 met muesli-die-we-zelf-niet-eten en 1 met soeppoeder-over-datum (maar die fles was nog een beetje nat LOL dat ziet er dus niet uit. Sterker nog, je ziet niks meer :-) )

Mirjam said...

@Inge: hahaha, ik dacht: wat bedoelt ze daarmee? Dacht even dat ik er eentje voor je moest 'ontwerpen' ;)))), maar even gegoogeld....Nee, die heb ik nog niet, maar is een goed idee. Ik zal het eens in de groep gooien. Want zoiets moet ik hier niet in m'n eentje gaan verzinnen, dan werkt het niet :))

@Heidi: hé, goed idee met die muesli. Geen voedselverspilling :) Ennem....ze zei nog zo: heeeeeeeeel goed droogmaken! Desnoods met een föhn, hihihihi. Hmmm, goed om te weten dat ze dus gelijk had ;))

Helma said...

Leuk! Misschien die megamelkflessen?

Mirjam said...

@Helma: die zijn niet doorzichtig, helaas...en ook wel érg groot ;))

Repel said...

He, wat een leuke tip. Middelste heeft net wat meer nodig dan school kan geven....deze ga ik eens uitproberen!

Ik moet vaker bij je langskomen...

Mirjam said...

grinnek... ehm wij zijn ook een poging aan het wagen ... alleen nog even halverwege blijven steken, de rijst is er al wel, je kan er ook van alles instoppen, alleen de flessen waren dan nog niet droog...

Erg leuk idee, ben benieuwd als ze morgen af zijn. Nu hebben ze al genoten van de rijst!

Groetjes!