Thursday, January 21, 2010

House of Marbles ~ Bovey Tracey




Gisteren waren we in the House of Marbles, aan de rand van het Dartmoor Park. Met een thuisonderwijsgroep. Het was de eerste keer dat ik zelf een stuk heb gereden, zónder Job naast me, maar wel met drie bloedjes van kinderen...over die enge Devon-roads. Onze Vicar was deze week onverwacht gezellig op bezoek en vertelde mij dat zijn vrouw (uit het noorden van Engeland) die hier al wat jaartjes woont, hier ook eigenlijk liever niet rijdt. Dusss. Ik voelde me daarom dan ook erg trots op mijzelf :). Dat had ik even nodig, alleen (zonder Job dan) in die auto. Volgens mij ben ik er nu wel doorheen...



























Maar goed.

The House of Marbles was mooi! Met de grootste knikkerbaan/marblerun van Engeland (of van de hele wereld, maar daar zijn ze zelf nog niet uit). Heel knap gedaan, vast ook interessant voor de bouwers onder ons (echt wat voor Ries en Abe, Helma!!). En dan heel veel verschillende soorten knikkers, glaswerk en aardewerk.

Gelukkig hadden ze ook een buitenspeel en -zitplaats, want als je daar in de winkel/in het museum iets kapot maakt, moet je het ook betalen. Dan is het na een half uurtje wel fijn als de jongens even buiten kunnen rennen :). Daar de grootste knikker ter wereld!! ;)





















Naast mooi was het ook fijn dat het gratis was. Maar dat compenseren ze dan weer door mooie en leuke dingen te verkopen.

En het is niet al te groot. Dus aan het eind van je bezoek weet je zeker dat je alles hebt gezien en heb je nog tijd om hot chocolate te drinken.



9 comments:

Purperpolletje said...

Mooi zeg! En dapper dat je zelf reed. Je voelt je misschien net zelf een knikker in een kringelknikkerbaan op de weggetjes van Devon. Je kunt geen kant op, alleen maar vooruit en waar kom je terecht na elk bochtje?

Mirjam said...

@Lydia: hahahaha, 100 punten voor jou! Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar 't klopt wel, LOL!

Nicole said...

Wat klinkt thuisonderwijs toch altijd goed! Ik kan me voorstellen dat de kinderen hier veel van leren. En wat leuk die foto's er bij.

Mirjam said...

@Nicole: Ik kan ook best een keer posten over een dag die HELEMAAL NIET liep hoor ;)))

Inge said...

Klinkt een beetje als het ScienceCenter bij ons. Mijn jongens vinden dat ook prachtig.

Marianne said...

Wow, wat ontzettend mooi, die gekleurde knikkers! Ik wist niet dat er zulke mooie bestonden. Maar goed dat ik niet in dat winkeltje liep!

Het is die combi van glas en kleur, die spreekt me zo aan. Ze zouden het (iets kleiner)ook goed doen als kralen aan een ketting!

Enne, zo'n verslag van een dag die NIET loopt, daar ben ik eerlijk gezegd best eens benieuwd naar!

Lieke said...

wow wat mooi!!!!! en wat heb je weer mooie foto's ik geniet nog steeds van je blog (nu op afstand!;-)

Corrie said...

Dat ziet er mooi uit zeg.
Goed van jou, eerste ritje alleen met de kids!

pien said...

absolutely gorgous!

luuuuuuuv die knikkerbaan!