Tuesday, January 12, 2010

Buckfast Abbey ~ Buckfastleigh



Afgelopen zondag vroegen we aan mijn moeder wat ze nog zou willen zien.

We hadden het al eerder gehad over Buckfast Abbey. Naast dat het een prachtige kerk is en op onze "to-visit" lijst staat, is het grappig, omdat de bijen van mijn vader daar vandaan komen.

Dus gingen wij op zondagmiddag een kijkje nemen. Het is jammer dat we ín de kerk geen foto's mochten maken (hmmmm, nu ik door de foto's ben gegaan, zie ik dat Job dat niet vanaf het begin al wist...;)). Wat een prachtige kerk!
En wat bijzonder om te bedenken dat deze kerk/abdij in 1147 gebouwd is (in steen, de kerk is gefundeerd in 1018). Zeker na het lezen van dit boek, heb ik daar nog meer respect en bewondering voor gekregen.



De jongens vonden het ook heel even leuk in de kerk. Dus terwijl Job en oma nog wat in en om de kerk rondkeken, bouwden wij een sneeuwpop-monnik ;).





Hier gaan we zeker nog eens naar terug. In de zomer moet er een prachtige tuin te zien zijn. En het winkeltje was helaas gesloten, maar daar stond heel veel mooi aardewerk en andere (ik denk lokale) produkten.

9 comments:

Helma said...

Leuk zeg. Die monnik is overduidelijk een monnik. Celibatair schat ik zo in?

pien said...

ja.cool.

mooie tonsuur! ;D

Liekie said...

Prachtig! fijn dat jullie zo genieten!We komen ECHT binnenkort meegenieten maar dat hoor je dan nog wel ;-) Simeon is na eken vertellen dat jullie in Engeland zitten eergister ineens boos geworden dat hij niet naar jullie toe mocht... ;-)

Angelique said...

Wat leuk dat jullie zo'n grote sneeuwpop daar 'even' neerzetten tijdens een kerkbezoek. COOL :-)

Juudske said...

Leuk hoor de sneeuwpopmonnik.Wat doen jullie toch een leuke dingen. het lijkt me heerlijk hoor thuisonderwijs.Ik zou het ook super vinden omdat te doen, maar kjell is maar alleen en ik wil toch ook dat hij lekker onder de kids is.Als is dat natuurlijk geen reden om het niet te doen. maar als ik zou merken dat de school het niet doet zoals ik het wil.. nouja ik ben zelf juf(tot 3 weken terug) Ik krijg het trouwens als juf zelf wel benauwd van alle dingen die maar moesten. alles t zelfde.. zelfs de kerstboom opzetten moest op een vaste dag en zelfs vast tijdstip. Doei, ik ben graag een juf die doet wat er in haar opkomt.. en als we een dagje niet rekenen...nou en??? Er valt genoeg te leren over andere dingen hoor. heerlijk met de kinderen erop uit!Ik ben blij dat ik nu even thuisblijfmama kan zijn...
Oh wij willen ook graag weer op vakantie naar GB en Ierland.het is er zo mooi en er is zoveel te zien!

jojoco said...

Wat leuk om te zien en wat is dat vast ook leuk voor jullie om al die mooie en nieuwe dingen te kunnen ontdekken!

Mirjam said...

Hoi Judith, als dat je enige 'bezwaar' zou zijn, het onder andere kinderen zijn....dan kan je er best nog eens extra over nadenken. Er zijn best wel wat ouders met 1 kind die thuisonderwijs geven. Die op andere manieren tegemoet komen in de behoefte (die ook per kind zo wisselend kan zijn!!) aan sociale dingen buitenshuis....
Ik heb nog wel wat artikelen voor je liggen, als je interesse hebt :)

Juudske said...

Hoi Mirjam,
Ik heb zeker veel interesse in thuisonderwijs!(juvake@hotmail.com)
Ik denk nog steeds dat je op die manier je kind het meeste mee kan geven voor de rest van zijn leven.meer dan op school...meer dan hier in Nederland. Hte gewone onderwijssysteem bevalt me ook nog t minst. Teveel regeltjes. ik houd zo van spontaan les geven.. Zo maar ineens les geven over de dingen die je tegen komt in t leven en samen op zoek gaan en de wereld verkennen.

Mirjam said...

Hoi Judith, ik ga nú een mailtje voor je maken :)