Monday, December 14, 2009

Aankomst

ZONDAG
De eerste nacht slapen we nog in een hotel, de spullen komen pas op maandag. Levi is druk bezig met de roomservice (sorry Lieke, Simeons ketting ligt hier ;o)).

We eten in een gezellige pizzeria in Exeter, alwaar de man die ons verzorgt aan het eind zegt dat we zulke welopgevoede kinderen (hahahahaha) hebben, in vergelijk met Engelse kinderen. Nou, dat moet dan wat zijn, die Engelse kinderen....

MAANDAG
We komen aan bij het huis....

Dat er gelukkig toch best wel hetzelfde uitziet als op de foto's, alleen wat minder zonnig ;o)

Het eerste dat aangesloten wordt, is het koffiezetapparaat. Ook erg belangrijk voor de verhuizers...Geef mij maar thee!

Een enkele kale bank....wél belangrijk!

DE VOLGENDE DAGEN
Een aangesloten tv, troep, kabelzooi, een half werkende lamp :(, blije jongens!

Een lief welkom namens Jobs werk....Echt een hit, die ballon. Heeft het echt bijna een week volgehouden hier.

Onze grote, hier nog rommelige keuken (ik heb nog nooit zoveel schoongemaakt als in de afgelopen weken!! Wat een werk! ;o)).

Spelen en 'werken' aan de keukentafel...

En dan nog even een 'mooie' foto (één van onze uitzichten); genomen op één van de spaarzame momenten dat het droog was in de eerste twee en een halve week. Dat geregen heeft trouwens absoluut z'n voordelen! Ik houd er sowieso wel van. En als je dan (nog) niet zelf een auto hebt om er op uit te gaan met de jongens, én nog geen internet hebt (ook wel even heel fijn), dan kan je al je energie steken in de jongens en in het huis een 'thuis' maken.

De volgende keer meer over de twee TO-meetings die we op dag drie en twee weken later hadden.

12 comments:

Inge said...

Ben blij dat jullie er met z'n allen een thuis van maken. Het ziet er wel erg spannend uit allemaal.
Succes met het wennen. En gefeliciteerd met je zo wel opgevoede jongens. :D

baasbraal said...

Wat een groot huis! en wat een prachtige keuken zeg! Ja, vertel mij wat: schoonmaken en schoonmaken, maar op een gegeven moment wordt dat minder en krijg je tijd voor andere dingen. Mijn ervaring is dat je toch vrij snel went aan je nieuwe huis, sneller dan aan je nieuwe omgevinge....maar het gaat allemaal wel lukken, liefs,

Angelique said...

Het ziet er al echt gezellig en thuis uit!
Door al dat poetsen wordt het snel 'eigen'.

Groetjes en blijf vooral foto's maken (en posten),
Angelique

mam P said...

Het ziet er echt fantastisch uit, prachtig uitzicht en heerlijke ruimte

Ik dacht dat het huis schoongemaakt
was opgeleverd, of gaat het meer om je eigen spulletjes...
de afwasmachine werkt hopenlijk wel?
kan me nog herinneren dat dat hier net niet het geval was... alles met de hand moeten afwassen, brrr

Heeft Job morgen vrij, of mogelijk een gedeelte v.d. dag? 'k Wil wel even proberen contact te krijgen. Wat is het handigst?

heel veel liefs, knuffel
mam/oma (Petra)

pien said...

echt super engels je huis van binnen!
en? eten jullie nog meer frietjes?
of eh...
alleen maar high teas?

Helma said...

En kunnen we terecht tweede kerstdag bij die pizzaria met ook nog onze twee zeeeeeeeeeeer welopgevoede kinderen? ;-)

Leuk om te zien die foto's en verslag!

Esther said...

Super leuk om van je te lezen Mir :-)

Nynke said...

Hallo uit de VS (Connecticut).. ik volg al een tijdje een beetje je blog.. omdat ik ook drie jongens heb en aan thuisonderwijs doe (momenteel 'maar' met 1 van de drie maar misschien 2 van de 3 volgend jaar, of wie weet alledrie wel weer).. ik ben getrouwd met een Amerikaan en onze jongens zijn Wytse en Daniel van 7 (tweeling) en Arwin van 5.
Mooi huis hebben jullie!
Groetjes, Nynke (www.nynkethuis.blogspot.com)

Mirjam said...

@mam P: nee, we hebben geen vaatwasser. Zonder gaat eigenlijk ook wel prima :). Wel vreemd dat er in zo'n keuken niet eentje vast zit....maar goed :)

@Pien: nee, geen patatjes (alleen een keer bij de IKEA ;)), ook een 'echte' high tea's, wel de cakes en chocolates 'los' :P

@Helma: pizzaria is geregeld, we zullen ze eens een poepie laten ruiken, hahaha

@Nynke: hoi! Ja, volgens mij kennen we elkaar al via HO-TBM, toch? :). Ga zo even op je blog kijken, als ik die al niet in m'n favorieten had staan :)

Nynke said...

ja, zou kunnen hoor, al is het even geleden dat ik bij HBO-TBM een berichtje heb geschreven (volgens mij jaaaren :)

Pascale said...

Haaa, wat goed! En het ziet er al echt thuizig uit, geweldig. Bij dezen trek ik mijn (halve) voorspelling in. ;)
xxx

femke said...

Ik had deze blog helemaal gemist! Wat leuk om die foto's te zien zeg. Hopelijk sneeuwt het ondertussen ook bij jullie, zoals het hier gigantisch doet.