Thursday, October 15, 2009

Kinderboekenweek 2009


Vandaag was ik, in het kader van de kinderboekenweek (bijna op het nippertje, zaterdag is immers de laatste dag), in een kinderboekenwinkel in Dordrecht.

De reden voor mijn uitstel was een vervelende ervaring vorig jaar tijdens de kinderboekenweek, in een boekhandel in Zwijndrecht. Ik had de jongens meegenomen om ze een boek te laten uitzoeken. Ik weet niet wat voor voorvallen er die week al waren geweest, maar toen Adam een boek wilde doorbladeren, om te kijken of het wat voor hem zou zijn, werd hem op niet erg vriendelijke toon verzocht het boek weer neer te leggen. Hij mocht er niet in kijken, want hij snapte toch wel dat hij het boek dan misschien zou kunnen beschadigen (?!?!). Dat was een desillusie. Zoiets hadden we nog niet eerder meegemaakt.

Ons eigen durp beschikt niet over een goede boekenwinkel, dus na een goede tip van mijn tante, ging ik vandaag met Boaz naar De Giraf in Dordrecht.

Aan de ene kant word ik altijd helemaal gelukkig van in een boekwinkel staan, aan de andere kant word ik ook erg hebberig :). En dat frustreert dan een beetje ;). Ik heb me weten te beheersen en liep eigenlijk weg met het aantal boeken dat ik van te voren had bedacht.

-Voor Levi: "Vos en Haas en de ballon van Uil" van Sylvia Vanden Heede en Thé Tjong-Khing.
-Voor Boaz: "Mannetje Tak" van Julia Donaldson en Axel Scheffler.
-Voor Adam: "De wind in de wilgen" van Kenneth Grahame en tekeningen van Inga Moore.

Dan kregen we nog het boekenweekgeschenk "De wraak van het spruitje" van Jan Paul Schutten en kocht ik nog het extra voordelig geprijsde prentenboek "Koekjes!" van Ted van Lieshout & Sieb Posthuma.

Ik ben blij dat ik het vandaag toch gewaagd heb. Boeken kopen búiten de kinderboekenweek gaat me namelijk buitengewoon goed af ;). Raar hoe zo'n eenmalige vervelende ervaring kan blijven hangen. Nu is ie weggewaaid...



3 comments:

Angelique said...

Leuk!
Eigenlijk een erg goed idee, kinderboeken kopen in de kinderboekenweek... misschien ook eens invoeren hier (ik haal ze altijd bij de bieb...)

Veel leesplezier!(En vanaf nu dus ook weer winkelplezier)

Groetjes Angelique

jacq said...

ja ik haalde vroeger ook vooral de boeken uit de bieb, maar in de kinderboekenweek mochten ze allemaal een echt nieuw boek uitzoeken. Dat was altijd een hele happening, en errug leuk!
Maar ja, nu lezen ze geloof ik alleen nog als het moet voor school, en vrijwillig de Donald Duck...

Veel leesplezier gewenst

Nicole said...

Fijn dat je nare ervaring is verjaagd door een positieve!

Ik herken het hebberige gevoel dat boekwinkels bij je oproepen: ik heb daar ook enorm last van. Daarom noteer ik alle interessante titels die ik wil hèbben, en ren daarmee naar de bibliotheek. En daar ga ik dan helemaal los.

Mijn hebberigheid wordt geheel bevredigd zonder financiële consequenties.