Sunday, November 01, 2009

Inspiratie


Mijn "blogleven" is niet alleen het bestaan van mijn eigen blog. Ik lees ook heel graag andere blogs. Omdat ik de mensen goed ken en graag op de hoogte wil blijven van hun leven (en ik ze niet elke dag zie of bel ;)). Omdat ik de mensen niet zo heel goed ken, maar toch graag lees over hun leven. Of omdat ik de mensen eigenlijk helemaal niet ken, maar hun leven of schrijven erg boeiend vind. En dan leer je ze, al lezend en kijkend, vanzelf een beetje beter kennen.

Natuurlijk zitten daar ook thuisonderwijsblogs bij. Vanzelfsprekend. Daar haal ik ook een stuk inspiratie vandaan. Maar ook andere blogs.

Zo kwam ik op haar blog, naar aanleiding van een (online) gesprek met een vriendin over 'thuisonderwijskamers'. Ik kreeg er verschillende te zien en deze vond ik gewoon leuk en gezellig. Toen bleef ik lezen. Natuurlijk is het dan ook leuk dat zij ook drie jongens heeft, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben als onze jongens, en dat er eentje zelfs ook Levi heet :). Ze maakt mooie foto's, geeft thuisonderwijs en blogt quotes om over na te blijven denken.

Een paar weken geleden had ze een give-away, een 'iets(je)' dat (veelal creatieve) bloggers wel eens verloten en vervolgens opsturen naar degene die heeft 'gewonnen'. Natuurlijk had ik niet verwacht te 'winnen', maar als er dan ineens een pakje uit Amerika op de mat valt, dan komt zo'n 'verre blogger' ineens een stukje dichterbij.

Nu ik toch bezig ben, kan ik best nog wat andere blogs noemen die ik inspirerend of gewoon leuk vind. Naast de mensen die ik de Honest-award heb toegekend, zie hier, zijn dit ook blogs die ik graag lees:

Fleur, Jolanda, Susan, Inge en Nicolle. Mijn juni2001-vriendinnetjes met wie ik al ruim acht jaar mail (helaas bloggen Angelique en Femke (nog ;)?) niet).

Ik lees de blog van Helma, met wie ik een belangrijk deel van mijn tiener- en twintiger jaren heb doorgebracht, van Car, met wie ik op de middelbare school zat; die ik later pas echt leerde kennen en met wie het zo goed klikt.

Ik lees haar blog; ze schrijft vaak zo treffend over het moederschap, en deze familie, bij wie we zometeen wel heel dicht in de buurt wonen.

Ik lees bij haar en haar, kleurrijke en creatieve vrouwen.

Het is jammer dat ze niet meer blogt, maar deze thuisonderwijsvriendin is ook zo creatief en ik stuur regelmatig deze tip door, die zij op haar website heeft staan.

Ik kijk regelmatig bij haar die ik zo bewonder om haar huishoudelijke kunnen en kracht, en bij haar die zo bijzonder kan schrijven over (soms) zulke dagelijkse dingen en mooie foto's maakt.

Natuurlijk lees ik bij mijn schone zuster in Afrika, en bij P., met wie ik ook zoveel deel (ik zal er deze keer niet bij zetten dat ze mijn grote voorbeeld is ;)).

En Lieke, die toch een aparte vermelding verdient. Het beste wat ons de laatste tijd qua (nieuwe) vriendschappen is overkomen!

Het gevaar met zo'n opsomming van blogs, is dat ik sommige mensen/blogs ben vergeten (ik lees er meer).

Voordeel: dan heb ik nog een keer een lijstje om te posten. :)

Waar lees jij graag?

6 comments:

baasbraal said...

Ik lees bij een heleboel mensen! Ik ben geïnteresseeerd in van alles, vandaar. Bij een paar waar jij leest, lees ik ook en nog bij een heleboel meer. Soms raak ik track kwijt en kan ik een bepaald blog niet meer vinden of denk er een paar dagen niet meer aan. Dan kom ik het ineens bij iemand anders tegen. Soms haal ik ook wel eens een beericht van de blogroll van wordpress waar ik mijn blog heb.

Angelique said...

Ha Mirjam,
Ik ben nog niet van plan om een blog te beginnen :-) Ik blijf gewoon posten bij de juni-moeders, kun je daar over mijn leven lezen.
En ik lees dus met name de junimoeders, Francine en haar zus en Esther en Denise van de Viva webbloggers.
Maar nu ga ik ook jouw tips/blogs nog eens lezen.... (nee, niet slim, niet slim, ze zijn vast te leuk en dan wil ik ze gaan volgen en dan blijft dat boek nog langer ongelezen in de boekenkast...)

Groetjes en blijf vooral bloggen!
Angelique

pien said...

ik lees ook best veel blogs, maar de leukste/fijnste staan in mn blogrol aan de zijbalk van mn blog. heul handig!

[p.s. fijne beschrijving van mij... :) lief ]

Nicole said...

Leuk zo'n overzichtje van blogs!

Liekie said...

Wat een eer! een persoonlijke vernoeming! ;-) Ik ben ook echt heel blij met onze 'nieuwe' vriendschappen ;-)! Wij zullen jullie onwijs missen, maar gelukkig is er altijd de digitale wereld :-)
Ik lees niet gek veek blogs... repel (bij wordpress is leuk, en mijn moeder natuurlijk (baasbraal.wordpress.com)

Francine said...

Ik lees jou graag :-)