Wednesday, September 09, 2009

Illusies


Ik weet niet meer door welke thuisonderwijsvriendin ik dit boek getipt heb gekregen. Ik gok op Pascale of Ils.

Ik haalde het boek uit de bibliotheek, verlengde het verschillende keren....'t Is dus niet een boek dat Adam uit zichzelf zou pakken. Hij viste de afgelopen weken andere boeken uit de stapel. Maar nu het boek bijna écht terug moet (ik kan het niet meer verlengen), ben ik er maar gewoon zelf mee gaan zitten. En bleek het toch wel erg interessant te zijn. Ook Boaz kon sommige illusies ontdekken.

Houd je kind van een beetje abstract kijken of denken, van raadsels en bijzondere platen, dan zou ik dit boek zeker ook eens halen. Heel bizar om te zien hoe er gespeeld kan worden met lijnen, vormen, schaduwen en kleuren.

Hier nog een leuke site met optische illusies online. Ik zag er geen 'rare' tussen, maar heb niet alle filmpjes bekeken....

Hier drie voorproefjes:

"In deze soort bloem lijkt de zon steeds feller te gaan schijnen naarmate je ernaar kijkt.":


"4D Bordspel.":


"Uw ogen worden helemaal gek bij het zien van deze foto, en het lijkt wel of alle cirkels draaien. Scroll snel verder en geloof nu maar dat de cirkels stil staan....."

4 comments:

Purperpolletje said...

Dat boek is (was?) voor een tientje meen ik te koop bij De Slegte. Doet het ook altijd leuk op feestjes! Leg het op tafel en je hebt geen kind meer aan je bezoek...

Zeeuwse Mama said...

Whaaaa, natuurlijk staan die cirkels stil, maar toch draaien ze ;-)
Ik vind zoiets ook altijd erg leuk om in te kijken ;-)

baasbraal said...

Het lijkt zelfs even of de bloem daait... als je naar de gele puntjes kijkt. Fanastisch! Overigens: als je thuismoeder bent en leerkracht hoef je je ook niet schuldig te voelen als je kinderen ziek zijn dat je òf je werk moet afzeggen, òf ze bij een inderhaast opgetrommelde oppas moeet achterlaten, ziek als ze zijn. Of dat ze te veel achterkomen met hun schoolwerk en dat allemaal moeten inhalen.....

Hiskia said...

Foei, die cirkels! Bedankt voor de link, ik ga dit weekend indruk maken op mijn neefje :) Erg leuk om een blog over thuisonderwijs te lezen, ik blijf je zeker volgen.