Sunday, September 27, 2009

The Dark Lord Badman

© by http://grahambadman.blogspot.com/
In Nederland is Graham Badman wellicht een wat minder bekende naam dan in Engeland; zeker in de thuisonderwijswereld daar kent iedereen hem. Het is de man die in juni 2009 the 'Badman Report' oftewel the “Report to the Secretary of State on the Review of Elective Home Education in England” naar buiten bracht.

Hij wordt ook wel de 'Dark Lord Badman' genoemd, vanwege de zaken die ín het rapport staan. Hij vindt namelijk dat de thuisonderwijs-situatie in Engeland moet veranderen: er moet meer toezicht komen, er zouden onaangekondigde bezoeken mogen komen bij thuisonderwijzers, kinderen zouden onder vier ogen ondervraagd mogen worden en lokale ambtenaren moeten toezien op de voortgang bij alle thuisonderwijsfamilies. (lees hier voor een uitgebreidere versie).

Natuurlijk staat heel thuisonderwijzend Engeland op z'n kop. Begrijpelijk.

Maar er komen ook ludieke initiatieven naar boven. Zoals dit blog . Dat kreeg ik vandaag onder ogen en ik heb er hartelijk om moeten lachen.

Ik hoop in ieder geval dat het niet zo'n vaart zal lopen, daar, in Engeland....

4 comments:

snelle uil said...

jij blij dat je geen verantwoording in Engeland hoeft af te leggen. Laat het in ons kikkerlandje nog maar even duren voor ze ook zulke dingen bedenken.

Lydia

Mirjam said...

Da's dus nog maar de vraag.... :(

baasbraal said...

Nou, ik heb het allemaal gelezen, echt Engelse humor. Het zal best lukken hoor in Engeland met de homeschooling. Ik heb aan mijn lerares gevraagd of erin Zweden ook thuisondeerwijs wordt gegeven, maar ze zei dat het erg zeldzaam was. Dat wil ik geloven in een land waarin het de bedoeling is dat IEDEREEN werkt!

snelle uil said...

I hope it's true