Saturday, August 15, 2009

School voor Zelfredzamen

Leuk stukje nu.nl

Nederland kent zoveel soorten bijzonder onderwijs: daar kan een school voor ambitieuze wereldzeilers ook nog wel bij.
Door Arjan Dasselaar


© ANP
Cultuurrelativisme is net zo min aan me besteed als organische muesli en het openbaar vervoer, maar één opmerking uit een college ‘Interculturele communicatie’ staat me nog altijd bij: ‘Als je andere culturen vreemd vindt, realiseer je dan dat het in veel niet-westerse culturen absoluut bezopen zou zijn om jonge leden van de stam tot hun 16e op te sluiten in een gebouw waar ze in rijen achter tafeltjes moeten zitten.’


Lees hier het hele stuk.

Met dank aan Job, die het me liet lezen :>)

3 comments:

Fabian said...

Ik had het ook gelezen; leuk om zo'n geluid eens uit onverwachte hoek te horen he!

baasbraal said...

Ik had een heel verhaal geschreven, maar het wordt niet gepubliceerd. Als het nu wel lukt, schrijf ik het opnieuw.

baasbraal said...

Gelukt. Nu weet ik wat ik moet doen. Ik had dus geschreven dat ik niet zo snel jouw verhaal helemaal kan lezen als jij mijn verhaal hebt gelezen. Ik ben er mee bezig, maar nu moet ik eerst foto's op mijn computer zetten van vandaag en gisteren en mijn post maken. Ik vind het allemaal erg interessant, maar ik wil het goed lezen.Ik vind het wel moeilijk met mijn computerdbiliteit om al die artikelen te vinden waar je steeds naar verwijst. De helft van de tijd krijg ik i.p.v. het artikel waar je naar verwijst, alleen de reacties van anderen. Ik had met (in ieder geval) twee van mijn kinderen (Jochem en Lieke) achteraf gezien ook beter huisonderwijs kunnen doen. Ik durfde het niet aan, vooral omdat ik bang was dat ze niet voldoende sociale contacten zouden ontwikkelen. Ik verdiep me er nog verder in, maar niet vanavond.Liefs, Janneke