Friday, August 28, 2009

Ad(a)(re)m

Gisterenavond speelden de jongens buiten. Nu was ik niet bij het begin van het gesprek, maar Adam kwam op een gegeven moment naar me toe en zei: Mam, H. zegt dat als je niet naar school gaat, je alleen maar vakkenvuller kan worden.

Nu heb ik helemaal niks tegen gelukkige vakkenvullers, maar om de onwaarheid in het verhaal duidelijk te maken, heb ik geprobeerd de jongeman duidelijk te maken dat je niet persé naar school hoeft om diploma's te halen, dat je die ook op andere manieren kan behalen. En dat er mensen zijn die veel geld verdienen, die hun school niet hebben afgemaakt. Hij vond het maar zo-zo; was niet echt onder de indruk.

Even later waren Adam, Levi en ik de buren aan het helpen met onkruid wieden in de tuin. Jongeman H. zocht Adam: Adam, waar ben je?? Adam antwoordde: ik ben hier, in de tuin aan het werken, daar leer je tenminste iets van!

Ha! En zó is het :o)