Friday, May 01, 2009

Leuk spel

Ik had gisteren niet meer zoveel zin om te bloggen over Koninginnedag.....

Maar wil nu toch nog even kwijt dat we een leuk spel hebben gekocht op de plaatselijke 'vrijmarkt'; 't was nog bijna als nieuw. Ik vraag me dan altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen, dat behoud van de nieuwigheid, mét kinderen....; wij hebben het spel nog geen dag in huis, en de spelregels hebben al in de yoghurt gelegen.....



"Herders en schapen" heeft wat weg van Carcassonne, maar is wat eenvoudiger. Het is inderdaad niet heel ingewikkeld, maar enig tactisch inzicht is wel handig :o). Ik vind het vooral leuk dat Adam het zo'n leuk spel vindt en vraagt of ik het met hem wil spelen.

Omschrijving van het spel:
Elke speler is herder van een kudde schapen van dezelfde kleur: zwart, geel rood of blauw. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk punten te scoren. De spelers passen elke beurt tegels aan elkaar zodat een landschap ontstaat met weiden, dorpen en bossen. Zij proberen met de schapen in hun kleur een zo groot mogelijke omheinde weide te maken, waar hongerige wolven niet bij kunnen. Weiden worden door hekken en bossen omheind. Door het toedoen van andere spelers ontstaan per kleur kleinere weiden. Echter alleen schapen in de eigen kleur in hun grootste omheinde weide leveren uiteindelijk punten op. De spelers verdienen bonuspunten door vroegtijdig te stoppen.

2 comments:

Angelique said...

Klinkt als een heel leuk spel!

Jorn vindt kolonisten van Catan nu erg leuk (en dat is dan weer leuk voor mij :-)

Groetjes Angelique

Hadasse said...

Oh dat ziet er erg leuk uit! Ik heb ook een paar spelletjes gekocht, leuk is dat altijd he ;-) Sara is hier een echte 'spelletjes-kind' ;-)