Tuesday, May 12, 2009

Gewoon een leuke column

Nou ja, niet helemaal 'gewoon', maar wel leuk :o).

"Toen mijn zoontje geboren werd en ik voor het eerst moeder werd, hield ik er, achteraf gezien, maar rare ideeën over opvoeding op na. Het enige opvoedboek in mijn boekenkast was dat van Dr. Spock. Mijn enige referentiekader waren kindjes die in hun eigen bedje sliepen, wel eens alleen huilden, na een paar maanden kunstvoeding kregen en enigszins op schema gevoed werden. Toen vond ik dat allemaal heel normaal......"

Lees hier verder.

3 comments:

Anonymous said...

leve de borstvoeding, alleen je moet wel 'het verzoek' herkennen als zodanig.

groet van Lydia

Owen, Mare, Emil en Arno said...

Heb het artikel meteen op de site geplaatst.
Zelf heb ik pas de klik kunnen maken bij het derde aardmannetje. Na - nog steeds - veel kritiek van de familie. Die vinden het vaak allemaal zo'n soft gedoe!!!!
Maar ik ga gewoon door, want het voelt heerlijk.

pien said...

ik ben het eigenwijze tiepje, doe toch al wat ik denk dat goed is voor mijn kind. volgens boekjes en methodes, krijg ik altijd zweet van. maar ap komt wel erg in de buurt van wat ik doe. thuisonderwijs, ben ik helemaal jaloers op je dat je dat doet en kunt. ik zou het graag willen kunnen, maar ik heb zooveel tijd nodig om alleen te zijn. maakt dat ik me schuldig voel en tekort schieten aan mijn kind, hoewel hij het prima doet op school. ikzelf vroeger alleen niet. had graag een lieve alleen voor mij moeder gehad die me onderwees. maar wat niet is dat is niet. en het moet zoals het gaat. dus, als jij je misschien weleens aangevallen voelt, ik voel dat ook weleens , de andere kant op.
2 duimen omhoog voor jou.