Wednesday, April 15, 2009

Lekker weertje....

.....en dat was het vandaag, héérlijk weer.

We brachten een bezoek aan een kinderboerderij hier niet zo heel ver vandaan, samen met een thuisonderwijs-oma en haar thuisonderwijs-kleinkinderen.


Er waren geitJES....heel schattig!


Maar de geiTEN waren nog best wel groot....


En dan is het wel leuk, dat je de dieren mag voederen (Je kan bij deze boerderij voor 50 cent een bakje met voer scoren. Je hebt zelfs de keuze tussen mais voor de kippen/parelhoenders/pauwen of brokjes voor de geiten etc.)


Maar dan toch liever op veilige afstand; in ieder geval met een hek ertussen.


Deze kleine man vond het ook allemaal wel erg spannend....


Eigenlijk vooral de pauw....


Wel prachtig, zoals hij liep te pronken, wát een kleuren...


Maar volgens mij had hij én het verkeerde vrouwtje te pakken, én sowieso geen aandacht....Wel zielig ;o))


En "in trein" van de glijbaan af is ook altijd lachen....






Laat maar komen, de rest van de lente! (alhoewel het nu, dit schrijvend, aan het onweren is....)

6 comments:

Angelique said...

Prachtige pauwfoto (vooral de eerste).

Heerlijk genieten, die lente :-)

Groetjes!

Willy said...

Ik 'lurk' al een heel tijdje bij je; heb nog nooit een berichtje achtergelaten. Ik vind je nieuwe header prachtig en lees net dat het bij jou onweert. Hier hangt het al de hele avond in de lucht; tot nu toe geen druppel of flitsje te zien ...

Mirjam said...

Hoi Willy,

Dat onweer was gisterenavond. Nu is het alleen maar "gewoon" donker :o).

Altijd leuk als 'lurkers' een berichtje achterlaten!!

Mirjam :o)

Patricia said...

hey! welke kinderboerderij waren jullie?? wij prberen meerdere k-boerderijen te bezoeken de komende tijd. waren laatst in zoetermeer na een tip op de site van je Rotterdamse TO-vriendin ;-)
Welke waren jullie nu?

Mama Monique said...

Aan de foto's te zien móet het de kinderboerderij bij ons in het dorp zijn geweest. Kan haast niet missen. Maar nu begin ik natuurlijk wel direct benieuwd te worden naar waar jullie dan wel niet vandaan komen ;o)

Via Hadasse ben ik op je site terecht gekomen en neem mijn petje voor je af. Zelf les geven?

Als je het goed vind ga ik je volgen en kom snel weer eens bij je terug.

Wens je alle goeds.

Groet van Monique

Mirjam said...

Hoi Monique,

Ik heb je privé gemaild :o)