Thursday, April 16, 2009

Jong geleerd.....

Levi wilde vanmiddag ineens, out of the blue, graag 'schaken'. Ik had eerst géén idee wat hij bedoelde toen hij naar de boekenkast wees en heel hard 'eh, eh, eh' riep (zijn vocabulair is nog niet zo groot ;o)).

Toen we er achter waren wat hij wilde, pakte Boaz het schaakbord en de schaakstukken voor Levi, alhoewel Boaz zelf meer van het dammen is ;o)).

Hoe de stukken precíes moeten staan, weten ze allebei niet. De spanningsboog is ook nog niet zo heel lang, maar het was leuk om te zien hoe ze duidelijk tóch hebben afgekeken bij Adam en Job, als die samen een potje schaken. En dat ze toch ergens wel een beetje weten hoe het werkt.....










Op de blog van vriendin P. gisteren ook al zo'n wonderkind ;o)

5 comments:

Willy said...

'Blogland' is eigenlijk maar een heel klein wereldje! Vraag me niet hoe het zo gekomen is; als docente Nederlands vind ik het so wie so hartstikke leuk om te lezen wat anderen lezen, aanraden of juist afraden.

Thuisonderwijs heeft ook mijn interesse -heb vorige week het interview met je gelezen-: als moeder, als ik nu nog aan het begin van het hele schoolgebeuren zou staan, weet ik niet of ik mijn jongens nog naar school zou sturen ..., maar ook al onderwijsdier (ik merk dat ik na bijna 20 jaar een beetje onderwijsmoe begin te worden; dat heeft niets met de leerlingen te maken).

Ik zie dat we nog een 'gemeenschappelijke deler' hebben: Zeeuwse mama! In ieder geval vind ik het altijd erg leuk om je blog te lezen!

Mirjam said...

Ja, dat is waar, 'Blogland' is uiteindelijk een klein wereldje....maar wel een erg interessant klein wereldje ;o)

Véronique said...

oh wat lief! enne... prachtige foto's.

Fleur said...

O wat ontzettend schattig! Maar ook wat ontzettend goed! Dat ze zoveel dingen zien thuis en dan gewoon uit zichzelf dat willen doen. Het ware thuisonderwijs! BRAVO!

pien said...

wat een heerlijke wijsneuzen! echt toffe foto's. helemaal echt.