Friday, April 10, 2009

Goede Vrijdag, of "Levi's wil"


Ik schreef al eerder dat ik aan het lezen was in Levi's wil, van W.D. Cramer.
En vandaag las ik het uit. Het boek gaat over vergeven en vergeven worden.

Wel een toepasselijk 'thema' voor Goede Vrijdag vandaag.

Buiten het thema, vind de 'setting' ook interessant. De Amish people van de
20e eeuw. Toch wel een heel andere wereld en cultuur dan waarin wij leven.
De hardheid en de onmacht, maar ook de liefde, de trouw en uiteindelijk de vergeving.


4 comments:

Fabian said...

Vond ik ook een mooi boek om te lezen (had Eveline in huis gehaald). Herinner me vooral ook hoe gebeurtenissen van generatie op generatie hun werking hebben.

Mirjam said...

Ja, inderdaad! En dat is ergens heel mooi, maar het kan tegelijkertijd ook wel een beetje 'eng' of beklemmend zijn....

Hadasse said...

Misschien een beetje gekke vraag; maar is dit een in het engels geschreven boek?

Mirjam said...

Hoi Hadasse :o). Nee, dit is de Nederlandse vertaling van "Levi's will". Scheelt maar 1 letter ;o)). Ik heb 'm gewoon uit de bieb gehaald....