Tuesday, March 31, 2009

Recycling

Wij ontbijten met fruit.

Job en ik drinken een ijskoude shake van fruit + wat bevroren fruit + wat ijsklontjes + wat sinaasappelsap en dan in de blender (met dank aan P. voor het idee van het bevroren fruit, nu ook te koop bij onze ieniemienie Albert Heijn!!).

Er is geen beter ontbijt te bedenken!

Adam (en Boaz soms) houdt meer van een milkshake (met (bevroren) fruit en ijsklontjes).

Ik houd niet van eten weggooien. Sommige mensen weten dat maar al te goed (hi Helma ;o))..

Dus toen Adam vanochtend nog een heel glas over had (hij had er al 1 of 2 op), wilde ik 't niet weggooien. Maar ja, bewaren schiet ook niet op, want dat ziet er na een uur (ook bewaard in de koelkast) niet meer uit.

Ineens het lumineuze idee gekregen om 'm als 2 ijsjes in te vriezen.

Iedereen blij.

Vooral vijf uur later :o)






(dat gele shirt van Adam was van het afzwemmen voor A. Ik ga 'm snel weer achter in de kast leggen...weggooien is ook weer zo wat ;o)))))))

3 comments:

Esther said...

Wat een goed idee van die ijsjes!! Lekker ook, denk ik. :-)
Dat bevroren fruit heb ik bij onze AH ook gezien. Is't wat?
En waarom drinken jullie die ochtend-shake het liefst ijs en ijskoud?? Lijkt me zo'n koude plons op de ochtendmaag.

Mirjam said...

Ja, de ijsjes waren erg lekker (vonden de jongens).

Ja, 't is echt super dat bevroren fruit en niet eens duur(der dan vers fruit)!

Als ik 's ochtends opsta heb ik dorst. En als ik dorst heb, vind ik iets kouds erg lekker!

Een lauwe fruitshake is 't net niet hoor ;o))

pien said...

brrrrr
mijn lievelingsontbijt heeft toch meer de temp van tegen kookpunt. en liefst iets met chocolade.

ijsjes in de middag daarentegen...
zijn weer subliem!