Sunday, March 22, 2009

Not (back) to school movie

Vanmiddag keken Adam en Boaz naar de film 'Lang leve de koningin' . Ik had 'm meegenomen uit de bibliotheek, omdat ik dacht dat Adam vooral het schaak-element wel erg zou waarderen.

Dat was ook zo. Hij snapte waar het over ging en ging helemaal op in de partijen die gespeeld werden.

Maar zijn conclusie was aan het eind: wat ben ik blíj dat ik niet naar school hoef!

Da's toch wel een beetje treurig dan.

Ik vond ook dat er (in de film) op de school vreselijk onaardig tegen elkaar werd gedaan: de meester met z'n lievelingetje en het kleineren van Sara.

Ik snap wel dat het daar in de film om ging: een meisje dat op school niet zo goed kan 'meekomen', maar een uitzonderlijk ander talent heeft.

Maar toch....

Maakt het beeld van 'school' voor thuisonderwijskinderen er niet beter op ;o).

De vader van Victor is dan wel weer leuk, die heeft het béter begrepen!

Interessante film; laten we het daarop houden.

1 comment:

Helma said...

Bij ons ligt deze film ook thuis. De jongens vinden hem leuk. Van A&A geleend. Conclusie van Abe: 'ik ben blij dat ik niet op DIE school zit'. Hihi grapje hoor. Maar het klopt wat je zegt hoor. Geven niet echt een leuk beeld van school weer.