Tuesday, March 03, 2009

Interview

Mirjam geeft thuisonderwijs
Mirjam (31) is thuisblijfmoeder. Samen met haar echtgenoot Job (30) heeft ze drie kinderen: Adam (7), Boaz (4) en Levi (1,5). Job is afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool en werkt als projectmanager bij een bedrijf in het dorp waar het gezin woont.

Mirjam heeft na de middelbare school een jaar vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland en gewerkt. Na een jaar op de PABO stapte ze over naar Orthopedagogiek (leerproblemen) aan de Universiteit van Utrecht. Op het moment dat ze afstudeerde was Adam 1,5 jaar.

Adam gaat niet naar school, want Mirjam en Job hebben gekozen voor thuisonderwijs.

Wij interviewden hen over deze keuze!


Sinds afgelopen zondag staat er een interview met ons op deze website.

Interviewer is Nicole Orriëns, die ook dit weblog, de Ultieme Mama Blogs Lijst is begonnen. Erg leuk om eens rond te kijken bij (andere) mama's die bloggen.

8 comments:

jacq said...

heb het interview gelezen, leuk hoor! je bent een echte promotor voor het thuisonderwijs.

Hadasse said...

Jeutje... heb jij universiteit gedaan? ;-))

jojoco said...

He Mirjam, wat leuk om te lezen, dat interview. Heb er ook nog allemaal nieuwe dingen in gelezen die ik nog niet wist!

Mirjam said...

ps: wat is dat toch met verkeerd inschatten ;o)), ik word ook vaak tien jaar jonger geschat en afgelopen zondag in de creche zei een moeder tegen haar dochtertje: ga maar met dat méisje mee (dat was ik.....)....

Mirjam said...

@ Jo: ben wel benieuwd wat die 'nieuwe dingen' zijn. Voel me al zo 'transparant' met m'n blog ;o))

Angelique said...

Ha Mirjam, echt een leuk, interessant en goed intervieuw, tenminste niet zo kort, je kunt zo goed alles beschrijven (nou ja, vond ik, jij mist misschien nog vanalles). Leuk om te lezen en goed dat je doet wat bij jullie past, ik vind het nog steeds stoer (dat je iets anders doet dan 'iedereen'), knap en interessant om te volgen (dus leuk dat je steeds vaker post).

Groetjes Angelique

Helma said...

Wat een onwijs leuk intervieuw!!!! Heb er echt van genoten!!

jojoco said...

Mirjam, geen gekke nieuwe dingen hoor. Maar voor mij ben jij gewoon Mirjam die thuisonderwijs doet, en dus wist ik helemaal niet (meer) precies hoe jullie daartoe gekomen waren.

En dat jaren jonger schatten, dat wordt steeds leuker naarmate je ouder wordt! Ik ben ook heel blij als ik weer eens eind twintig geschat word!