Saturday, March 14, 2009

Draagdoeken


Ik heb onze jongens veel gedragen. Voornamelijk in de ringsling (sling lovely).

Gekocht bij Beginnings in Amsterdam. Nou ja, eigenlijk gekrégen van m'n lieve peetouders.

Daar gingen Helma en ik, bijna acht jaar geleden, hóógzwanger....Met het OV (we waren nog studenten, dus helemaal gratis ;o)) naar Amsterdam.

Man, man, man....wat een reis. Maar goed.

Nooit spijt gekregen van de aankoop/het gekregen kado.





Ik heb Adam altijd gedragen, Boaz ook en Levi tot zes maanden fulltime; daarna ook veel gebruik gemaakt van de mooie wagen die we toen van een vriendin konden overnemen. En allemaal in die ene sling (met die van Helma inmiddels als reserve).

Oerdegelijk, niet kapot te krijgen.





Maar goed, na die acht jaren, kom ik er ineens achter dat er al een tijdje filmpjes over draagdoeken staan op youtube. Hoe je ze moet knopen/stellen/omdoen en hoe je bijvoorbeeld kan voeden in een ringsling. Wow! Handig!

Je komt er, al doende, zelf ook wel achter. Maar een beetje hulp van iemand die het voor staat te doen (en die je zo lang als je zelf wil op repeat kan zetten!!), is erg prettig.

Zie hier voor de link naar youtube. Voor de volledigheid: de maakster van de filmpjes is draagdoekmama van de Doekentheek uit België


2 comments:

Helma said...

Joh, weet je dat ik dat helemaal vergeten was dat we naar amsterdam zijn gegaan. Maar nu je het zo zegt, men ik krijg dat gevoel helemaal terug van die vreselijk dikke buiken en dat lopen!!!! Leuk om weer eens aan terug te denken!

Mirjam said...

Heb je dat filmpje met die tweeling bekeken... Pfff ik maak veel en graag gebruik van mijn ringsling... maar om ze allebei tegelijk te dragen (ook toen ze jong waren...) dat is toch wel een kunst waar ik (en zij) volgens mij heeeeel veel geduld voor moeten hebben!
Maar wel erg leuk die filmpjes!