Sunday, March 29, 2009

Als ik boven op de Dom sta...

Als ik boven op de Dom sta

Kijk ik even naar benee

dan zie ik het ouwe Grachie

't Vreeburg en wijk C

Ja, dan springt m'n hartsjie open

ik ben trots, wat dach-ie wat

want er is geen mooier plekkie

as Uterech me stad

as Uterech me stad


Gisteren waren Job en ik in "Uterech m'n stadsie" ;o)), samen met neven en nichten van mijn kant van de familie. Het is toch altijd een soort van 'thuiskomen', in Utrecht, ook al woon ik er al een tijd niet meer.

Als activiteit hadden we bedacht dat het wel leuk zou zijn om de Domtoren te beklimmen. Een neef en nicht van mij wonen bijna onder de Dom, dus dat was een makkelijk verzamelpunt.

Hier kan je informatie vinden over het beklimmen van de Dom.

We hadden een leuke gids, die veel wist. Van te voren dachten we zelf dat het niet heel geschikt weer zou zijn (bewolkt en af en toe regen), maar boven op de toren bleek dat we zo ongeveer 'de beste dag van het jaar' te pakken hadden. We konden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zien. Waarschijnlijk zelfs Nijmegen.

Echt een aanrader!


2 comments:

jojoco said...

Jee, wat leuk, ik ben dol op uitzichten!

Esther said...

Grappig dat zoiets "afgezaagds" als de Dom beklimmen, toch eigenlijk heel leuk is.
Denk dat ik Wendel een keer ga meenemen op Utereg-se stadswandeling inclusief Dom-beklimming. :-)