Tuesday, February 03, 2009

Winterslaap


(Adam in de hangmat op het schip bij PP)

Ik weet natuurlijk niet hoe beren zich voelen als ze uit hun winterslaap komen. Vandaag kreeg ik een vermoeden.

Een beetje uit noodzaak (momenteel geen auto) en een beetje meer vanwege het jaargetijde (ik vind het heerlijk om in de herfst en de winter bij huis te blijven), hebben we de laatste tijd niet zoveel 'uitjes' gedaan. Een soort van winterslaap.

De jongens vinden dat prima; die vermaken zich wel in en om het huis.

Maar vandaag gingen ze (een aantal thuisonderwijsgezinnen) naar Rotterdam, naar het Maritiem Museum, naar Professor Plons.

Zelfs online zijn we nog terug te vinden.....Je kan er pasjes laten maken met een foto erop.






Een prima plek om te zijn, de Professor Plons vleugel: overzichtelijk, leuk en leerzaam voor de kinderen en genoeg mogelijkheden om te kletsen met de andere moeders (en vandaag ook een vader). Je kan er ook prima komen met het OV.

In principe........

Want het is zo'n gedóe met drie kinderen en een wandelwagen (Levi de hele dag of de hele reis meesjouwen in een draagdoek, lukt me niet meer): liften die niet werken, de bus nét missen en een half uur moeten wachten buiten, kinderen die het niet fijn vinden om ondergronds uit te stappen.....

En het is altijd inkomen, als je iets een poosje niet hebt gedaan.

De heenreis ging prima, de kinderen werkten geweldig mee, maar eenmaal in Plons voelde ik me (bij benadering?) die beer die de winterslaap nog van zich af moet schudden: hoofdpijn, dizzy, duf....níet helemaal lekker.

De kinderen hebben zich vermaakt en ik ben teruggekomen op mijn eerste reactie dat ik 'nog maar even wacht met het uit die winterslaap komen'.


(Levi bij de supersnelle glijbaan)



(Boaz buiten aan het 'werk')

De volgende keer zijn we er natuurlijk gewoon weer bij!

No comments: