Tuesday, February 17, 2009

Weetje!


Soms heb je dat, dat je iets hoort en denkt: "Wat stóm dat ik dát niet eerder heb begrepen. Ik zal wel de enige zijn die dit niet weet, want het ligt zó voor de hand."

Ik had het vanavond. Tijdens het hardlopen spraken we over (moes)tuinen en wat we daar zoal in verbouwen. Het gesprek kwam op aardbeien en ik vertelde dat die bij ons nooit zo lukken, omdat ze verrotten.

Toen werd gezegd dat ik er dan stro onder moet leggen. Ja, dat wist ik al wel, doe ik ook wel, maar altijd te laat; als ik zíe dat het niet goed gaat.

"Ja, want ze worden niet voor niks stráw-berries genoemd!"

O,
ja,
ooooooooooo,
ja natuurlijk!
wat dom.....

(Wisten jullie dit?!?!)

9 comments:

Mariska said...

Ha, ha, ha ik wist het wel maar heb het nooit gedaan. Hier lagen ze ook altijd rot in de tuin. In een pot gaat trouwens wel goed dan hangen ze gewoon over de rand. Dat gaan we dit jaar doen.

Inge said...

Hej Mirjam,

was natuurlijk op cadeautjes jacht. Vond iets van lego met star wars - heb je nog iets nodig? Mijn moeder wil het eventueel mee naar NL nemen.

Cheers!

Hadasse said...

Hahah, neeeee nooit bij stil gestaan nee..;-)

jojoco said...

Nee, wist ik ook niet! Echt niet bij stil gestaan. Wij hebben wel eens aardbeitjes in de kas. Zonder stro, en die deden het prima, al waren de slakken er vaak eerder bij dan wij....

Zoiets heb ik (gelukkig al een hele tijd geleden) gehad met voetbal op tv. Dan verschijnt er in beeld: Ajax speelt van links naar rechts. Heel lang heb ik gedacht dat ze de bal dan mooi overspelen, van links naar rechts. Tot het kwartje een keer viel en het ging om het camerastandpunt. Nog steeds kan ik die tekst niet zien zonder te te lachen!

Alleen maar leven said...

Oliedom zeg! Ha ha, van mij dus ook. Ik hier met moestuin en aardbeien meestal leg er wel stro onder, maar had niet zo de link gelegd tussen stro en straw, ha ha. Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren ;-))).

Groeten,
Jeanette

Purperpolletje said...

Zoiets had ik jaren geleden alweer met puberteit en pubertijd... Shame...
Maar de link stro en strawberries had ik ook nog niet gelegd. Leuk! Ik hou van dat soort ontdekkingen. Heb je er nog meer?

pien said...

ja sorry hoor,
maar dat weet toch iedereeeen,
dat dacht ik tenminste.
nou ja, ik heb tuinbouwschool gedaan, misschien scheelt dat.

Owen, Mare, Emil en Arno said...

Ja, ik wist het ook al. Maar wij hebben dan ook ieder jaar kilo's aardbeien, waar we o.a. konfituur van maken - genoeg voor het ganse jaar! Hmm, lekker...

Angelique said...

Nee, dit wist ik niet....
en mijn allereerste baantje was nog wel aardbeien plukken, jarenlang bij de buren zat ik daar op het sto, voor 25 cent (cent van guldens nog) per bakje te plukken...ppffff, dat geld gaf je niet zomaar uit, want voor 1 gulden moest je best lang plukken.