Saturday, February 28, 2009

Chocoladetaart!

In mijn jacht naar suikervrije lekkernijen, vond ik dit recept op de blog van (to)vriendin V..
Ik heb 'm geprobeerd en hij viel niet tegen. Ik vond 'm zelfs de volgende dag lekkerder dan de eerste dag.



Onze oven is een beetje een raar ding, dus hij gaarde niet zo goed van binnen. Dat kan vást anders, maar de smaak was prima. Fijnproever Adam vond 'm zelfs overheerlijk. Wellicht ga ik 'm de volgende keer nóg beter mixen (met de keukenmachine of de staafmixer), voor de luchtigheid.

Wil 'm trouwens eventueel wel vertalen bij behoefte, maar ik dacht: als het mij lukt, dan lukt het anderen ook wel...

Chocolate Fudge Torte with Miniola-Mascarpone Frosting,
adapted from The Enchanted Broccoli Forest

I. Cake
Preheat oven to 180 degrees.

Grease cake tin.

In large bowl, mix 1/2 cup of butter and 3/4 runny honey until creamy.

Add two eggs. One at a time.

In small bowl mix 1/2 cup of cocoa powder with 1/2 cup of hot water until it becomes
smooth paste.

Add to the butter mixture.

In medium-sized bowl, sift together: 2 cups flour, 1 tsp. baking soda, 1/2 tsp salt and some vanilla.

Stir this mixture into cocoa/butter mixture.

Add 1 cup of yoghurt.

Mix well.

Pour into tin.

Bake for 20 to 30 min.

II. Frosting
In small bowl, combine 1 cup of mascarpone cheese, 1 tsp vanilla and 1 tsp grated miniola rind with 3 tbsp. of honey.

Beat until fluffy.

Spread over cooled-down cake.

Decorate with violet petals.

1 comment:

Purperpolletje said...

mmm, lekker lijkt me. Juist als ie binnenin nog een beetje nat is!
Volgend weekend!