Tuesday, June 17, 2008

Oei, hij groeit!


Kinderen maken sprongen in hun ontwikkeling. Het is over het algemeen duidelijk geen 100% lineaire lijn die ze volgen, maar eentje met van die platte vlakken, tussen die lineaire lijnen door ;o)). En zeker met babies maak je regelmatig van die groeisprongen mee.

Zoals nu met Levi. Ziek én een sprong. Niet helemaal een ónlogische samenloop van omstandigheden, maar wel een vermóeiende ;o)). De foto bovenaan is genomen op de één van de spaarzame momenten dat hij lachte, de afgelopen dagen.

Door de één bejubeld, door de ander verguisd: Oei, ik groei! (wie kent het niet?!). Ik vind het niets meer en niets minder dan handig/nuttig om te weten dat die sprongen bestaan, dat het erbij hoort, dat ze over gaan (!!!) en dus ook wel nuttig zijn.

Maar goed, Levi was gisteren aardig beter (van het ziek zijn), dus vandaag naar Blijdorp getogen (met to-vriendinnen en schoonzus) om hem een beetje afleiding te bezorgen....

Da's gelukt. 't Was heerlijk weer, 't was gezellig en Levi heeft zich vermaakt :oD. Toch maar hopen dat deze fase snel over is en hij ons weer wat nieuws kan laten zien :o).

10 comments:

Fleur said...

Ja, ik geloof ook in de oei ik groei sprongen alleen niet in de informatie die erbij staat. Anders voel ik mij nl. zwaar falen als moeder. Mijn kinderen kropen nl nooit op de aangegeven plekken met een sponsje achter mij aan om mee te helpen met schoonmaken. Die lagen op dat moment nog redelijk stil in de box of konden hooguit zitten. En als ze volgens 'oei' hun speelgoed van de ene hand in de andere konden doen dacht ik altijd; speelgoed in hun hand?????

Maar de sprongen? Tja, daar kan bijna niemand omheen toch?!

Fleur said...

O eneh.... 't mag nu tegenwoordig wel met ID, want heb mijn blog wat 'opgeschoond' (hihi)

Adam@home said...

Nee, die van mij kropen of liepen ook nog niet achter een doos aan toen ze vier maanden waren ;oP.
Wat trouwens wél grappig is (ik heb wel bijgehouden tot een maand of 9 wat ze konden uit het boek), dat je toen al kon zien in welke opzichten de jongens (Adam en Boaz) verschilden en dat dat nu nog zo is...

Ben nu wel benieuwd wat je hebt weggehaald van je blog ;o)) en waarom en voor wie :oP

Fleur said...

O niet super veel bijzonders. Vooral wat dingen van het begin van de blogtijd, toen ik nog wat persoonlijkere dingen schreef die niet voor 'de wereld' waren. Of eigenlijk vooral niet voor bekenden LOL.
Maar ik twijfelde al een tijdje of ik dat nog wel zo open op het www wilde hebben en toen ik dan ook nog moest gaan nadenken waar ik open id deed en niet werd het me een beetje te vermoeiend allemaal. Vandaar.

Overigens zie ik wat je bedoelt (van je mail) en zal evenkijken hoe ik dat 'oplos'.

Adam@home said...

Gelukt :oD

Fleur said...

Hé Mir, het lijkt net alsof wij helemaal niks te doen hebben zo de hele dag en constant achter de computer zitten.

Is eeeeeeecht niet zo ;-)

Adam@home said...

Hahaha, ik wilde het je nét krabbelen....'leuk he, computeren :oP'

Nicolle said...

Dames, wat een gezellig babbeltje zo. Enne, niks te doen met drie kinderen geloven alleen mensen die geen kinderen hebben :-)

Groetjes
Nicolle

Helma said...

Hebben jullie niks te doen ofzo? ;-)

Leuke blog mir. Is de sprong al zichtbaar?

Esther said...

Ik heb geen kinderen, en ik heb (net als jullie) ook niks te doen... ;-)
Leuke blog, en ook een leuke lachfoto van Levi.