Thursday, May 01, 2008

Piano


Ik doe het veel te weinig, vind het toch wel erg leuk en hij staat er natuurlijk niet voor niets, de piano.

In een ver verleden heb ik zo'n tien jaar lesgehad, heb er eindexamen mee gedaan (voor het vak muziek), ik droom er nog regelmatig over (dat ik niet heb geoefend en dan toch naar les ga) en van de week ben ik er weer eens achter gaan zitten.

Dat doe ik wel eens vaker en dan spelen (rammelen) de jongens wat met me mee, maar vandaag wilde Adam het 'echt' leren. Ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen, maar pakte mijn eerste lesboek erbij en liet het hem zien. Zonder veel uit te hoeven leggen, pikte hij op hoe de noten heten, met welke toetsen ze corresponderen, hoe ze op de notenbalk staan en hoe je je vingers houdt bij het spelen.

En zowaar! Les 1 was in een mum van tijd af....Ik vind zelfs dat hij zijn handen prima houdt....

3 comments:

Anonymous said...

Knap hoor!

Groetjes Angelique

Helma said...

Goed man, ik zie daar toch echt wel een kleine bach zitten!
Laat even weten wanneer het eerste huiskamer concert is.

Anonymous said...

He die Adam!

Dat vind ik leuk om te zien! dat je gaat pianospelen. Goed je best doen, dan kunnen we een keertje samen spelen. Ik doe het nog steeds heeeeel veel (vraag maar aan Helma).

Groeten,
Ries