Tuesday, May 06, 2008

Jenny = Nenny = Nanny

Soms lijkt het me heerlijk, een nanny! Iemand die even op één of twee (of drie) kind(eren) let, terwijl je even snel een wasje kan doen, of even snelsnel een last-minute boodschap kan halen. Of even rústig naar het consultatiebureau kan gaan met alleen het kind dat daar 'moet' zijn.

En vandaag hadden we onze nanny, ook wel 'Nenny' genoemd door de jongens....

Jenny dus :oD.

Ze is met Boaz naar het tuincentrum geweest...


...en ze heeft nog veel meer gedaan....Eigenlijk kan ik het niet anders omschrijven dan 'meedraaien met het gezin'.....boterhammen smeren, Levi in bad doen, boodschappen doen, kletsen met de jongens, gek doen met ze....

Ik gun 'r iedereen, zo'n Nenny :o)))

3 comments:

Anonymous said...

hoi Mirjam,

informeer eens bij scholen (VMBO, MBO) bij je in de buurt, zij zijn vaak erg blij met stage-adressen met jonge kinderen!!!
Ik heb al jaren een stagiaire elke woensdag, is (meestal) erg leuk en de kinderen zijn gek op haar, want zij heeft altijd alle tijd om ONGESTOORD (zonder billen poetsen, fruit snijden, nieuwe kleurplaat pakken, snotneus poetsen e.d.) voor te lezen, spellen te doen, te knutselen enz.
En voor jezelf is het ook leuk; aanspraak, iemand die je werk uit handen neemt, tijd voor extra dingen die gewoon handiger zijn met 2 personen (vingerverven met alle kinderen bijvoorbeeld).

Groetjes Angelique

Pascale said...

Ja, ja, ja, ik wil haar ook!

Maar bij gebrek aan een Echte Njenny moet ik zeggen dat ik Angeliques idee ook erg aanlokkelijk vind...

Adam@home said...

Ja he? Vond ik ook al....
Weet niet of ik dat aan zou durven ;o)))