Sunday, April 06, 2008

Verkeersles

Sinds ik weer hardloop, vindt Adam het leuk om met mij mee te fietsen. Aan het eind van de straat is een ingang naar het "natuurgebied" dat ze aan het aanleggen zijn (het ziet er nog niet echt uit als "natuur", zoals ik me dat voorstel bij een natuurgebied, maar goed, je hebt er leuke paadjes, er zwemt, loopt en vliegt vanalles en het is er rustig én het is er dus goed hardlopen).

En dan zie je samen fazanten, of een konijntje dat wegspringt, een jongen die een afstandsbestuurbare helicopter aan het uitproberen is, twee mooie zwanen, een groep honden samen spelend, een mooie zondsondergang......En dat maakt het toch wel speciaal, dat half uurtje (ben nog aan het opbouwen ;o)) samen buiten zijn....

Vanavond waren we er weer en dat was een goede aanleiding om verkeersles te geven. Adam heeft nogal de neiging om te slingeren, te dromen en niet bezig te zijn met wat andere verkeersdeelnemers doen (gewoon een zesjarig jongetje dus ;o)), dus ik probeerde hem uit te leggen (onder het hardlopen) dat het toch wel handig is om réchts van de stippellijn te blijven. En dan ook écht rechts, en niet net náást de stippellijn.

Na mijn verhaal wilde hij ook nog de betekenis weten van de verschillende verkeersborden die we tegenkwamen (de meeste wist hij zelf al, tot mijn verbazing). Toen we het hadden over verbodsborden voor parkeren (of stilstaan), bedacht ik me ineens deze . Ik wist niet meer precies hoe hij eruit zag, kan me dit nou niet echt herinneren, maar misschien leuk om eens bij jezelf af te vragen of je weet wat dit bord betekent :o).

5 comments:

Anonymous said...

Uhm, verboden om recht over de lijn te lopen (als zeg maar te kijken of je te veel gedronken hebt)? Verboden om hier zwanger te zijn? Verboden om een 'lijntje' te nemen? Verboden om hier met wit stoepkrijt een witte lijn te tekenen. Met andere kleuren wel toegestaan.

Kijk, dat is nu de reden dat ik geen thuisonderwijs geef, als de kinderen het van mijn kennis moeten hebben.....LOL

Fleur

Adam@home said...

Weet je wat nou het vreemde is, haha...., dit bord (maar dan anders, want deze herkende ik dus niet) ken ik uit jullie oude straat (tenminste, dat was mijn herinnering).....Het betekent: Parkeerverbod op oneven dagen

Ennem....de kennis zit ook niet allemaal in míjn hoofd hoor! Gelukkig kan je een boel opzoeken...Lang leve google en de bieb!

Anonymous said...

Leerzaam blog hier!
Dit bord bestaat in limburg volgens mijn nog niet.

En wat een goed verhaal om hardlopen te promoten, net wat ik nodig heb (nou nog een natuurgebied erbij, een zesjarige zoon die verkeersles nodig heeft heb ik wel al).

Groetjes Angelique

PS Ken je dat driehoekige bord met rode rand met een dikke zwarte pijl/streep en een klein zijstreepje; waarbij je voorang hebt op verkeer uit de zijstraat?

Jorn zag dat bord (een hele lange tijd geleden) en hij zei: "Kijk, daar mogen geen raketten landen.")

Adam@home said...

Dit is wel een goede site voor verkeersborden: http://proto.thinkquest.nl/~klb019/

Ik heb het bord dus ook nog nooit gezien, haha....misschien eentje uit Duitsland dan ;o). Hij staat ook niet op die bovenstaande site...

Ja joh, zó lekker om hard te lopen! En gezellig met één van je kinderen erbij :o).

Hihi, goeie van Jorn! Ik zal 'm eens aan Adam laten zien als we 'm tegenkomen. Kijken wat hij zegt ;o))

Esther said...

Dat bord, ik zou het niet geweten hebben. Wel grappig.