Tuesday, April 01, 2008

Je bent vandaag zeker vrij van school?



Dit is een vraag die Adam regelmatig te horen krijgt; zoals ook vandaag weer, toen ik met Adam en Boaz naar het zwembad was. Opzich niet een vreemde vraag, want als mensen verder vragen, blijkt dat ze er geen idee van hadden dat thuisonderwijs in Nederland 'mag' en 'kan'.

Adam heeft geen problemen met zo'n vraag. Zijn antwoord is gewoon: "Nee." Dat snappen 'de mensen' dan niet en zeggen vervolgens: "Oooooo, dan heeft je meester of juf zeker een studiedag?" (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt)
Als Adam dan zegt dat hij thuisonderwijs krijgt, valt het óf stil, óf kijken mensen mij aan met een verwilderde blik, óf ze zeggen: sjonge, wat bijzonder...en stellen hun vragen verder aan mij.

Voor Adam is het de normaalste zaak van de wereld. "Veel van mijn vriendjes krijgen ook thuisonderwijs hoor. Ik heb alleen een vrije dag als ik niet naar zwemles hoef". (hahaha)

3 comments:

Enj said...

That's funny about the free day except for the days he has swim lessons. --J

Anonymous said...

Hoi!
Aan mij vragen ze altijd als ik met een aantal eigen en oppaskinderen over straat loop: "zijn die allemaal van jou?"
(Jahaa, 6 kinderen in de leeftijd van 0 tot 6...)

Groetjes Angelique

Adam@home said...

Hoi Angelique,

Die zijn er hoor, maar het zal niet veel voorkomen....

Soms toch wel vreemde vragen hihi ;o)))