Friday, March 28, 2008

Zoo Tycoon


Van de week vroeg Adam mij of we Zoo Tycoon niet weer eens zouden kunnen lenen bij de bibliotheek.

Het is al een aantal jaren geleden dat ik Zoo Tycoon ontdekte. Ik vond het meteen geweldig en heb het een tijd lang fanatiek gespeeld. Ik denk dat Adam rond de twee jaar was dat hij het ook leuk begon te vinden...Eerst ging het hem om het plaatsen van de verschillende dieren in de hokken; dat was al spannend genoeg. Later werd het interessant om te kijken welke dieren elkaar opeten en om die dan bij elkaar te zetten. Nu, een paar jaar later, weet hij van veel dieren wel wat voor eten, grondsoort, bomen, speeltoestellen ze nodig hebben, wat de gasten willen qua eten, drinken en vermaak.

Om je op weg te helpen, zitten er zogenaamde "tutorials" bij het spel. Daarmee leer je het spel goed kennen. De tutorials worden steeds moeilijker, zodat je aan het eind heel goed in staat bent om een goed lopende dierentuin te runnen.

Er zijn verschillende versies van het spel: de "gewone" dierentuin, Marine Mania (met zeedieren) en Dinosaur Digs (met dino's). Deze drie gecombineerd vinden wij het leukst. Inmiddels is er ook al een tijdje Zoo Tycoon 2 op de markt; dit is een 3D versie. Deze hebben wij ook een keer gespeeld, maar vinden wij zelf veel minder leuk.

Bij tijd en wijle hebben we het spel in huis. De cd's die we hadden zijn "kapotgespeeld", dus nu lenen we het van de bibliotheek; eigenlijk wel zo leuk....Zo blijft het elke keer weer een beetje nieuw.

Als je dieren leuk vindt, houdt van een spel waarin je iets moet opbouwen en een klein beetje strategisch moet spelen, dan zou ik Zoo Tycoon (complete collection) zeker een keer proberen!

2 comments:

Annelies said...

Mark-Jörg heeft er, na het lezen van jouw beschrijving, al helemaal zin in :-P
Dus die zullen we nog wel aanschaffen. Lijkt me ook heel leuk voor de kids als ze iets groter zijn.

Esther said...

Volgens mij spelen Daan & Lukas het ook regelmatig met manies.