Wednesday, March 26, 2008

Over waterpokken en hoe ze te verspreiden.....

Boaz heeft de waterpokken. Niet onverwacht en eigenlijk was ik er ook wel blij mee; want hoe ouder je bent wanneer je ze krijgt, des te meer last schijn je ervan te hebben....

Ik hing meteen in de mail met vriendin Jen, want die wil erg graag dat haar jongens (even oud als Adam en Boaz) de waterpokken krijgen voordat ze eventueel remigreren. Ik moest en zou meteen langskomen en er was al een complete strategie uitgestippeld (een eerdere poging bij een ander gezin was al een keer mislukt ;o)).

Vanille-yoghurt werd gekocht en de kinderen werden aan tafel gezet. Af en toe moest er van eetgerei gewisseld worden; Boaz snapte er helemaal niks van (ging ze er alwéér vandoor met z'n lepel). Ballonnen werden opgeblazen door Boaz en daarna (dezelfde ballon) door één van beide waterpokken-vrije jongens. En als laatste truc moesten de jongens tegelijk in bad.....



Als het nu niet gelukt is, dan weet ik het ook niet meer...

P.s.: alle kinderen die de afgelopen dagen met Boaz hebben gespeeld (in de creche in de kerk, het bezoek gisteren, ons lieve kleine nichtje.......) die nog geen waterpokken hebben gehad, kunnen ze nu dus ook krijgen. Jen vertelde me dat je al besmettelijk bent (júist heel erg) net voordat de pokken zichtbaar worden.....

4 comments:

Helma said...

Haha, geweldig hoe jullie dat plan hebben uitgestippeld. Nou als het nu niet gaat lukken zullen die jongens toch nooit de waterpokken krijgen!

Annelies said...

Oh help, praat me er niet van. Momenteel zijn er waterpokken op de psz bij Lenci. Dus de kans dat zij het nu krijgt is erg groot.
Zit ik hier straks met 3 zieke kinderen :-(

Hoe is het inmiddels met je jongens? Zijn ze weer opgeknapt? Heeft Levi het ook gehad?

Esther said...

Hihi, de meeste mensen doen juist grote moeite dat de kids het juist niet krijgen...

Adam@home said...

Nou ja, ze moeten het tóch een keer krijgen en je doet er eigenlijk niet zo heel veel aan. Alleen voor kinderen onder het jaar is het extra zielig ;o(.