Sunday, March 30, 2008

Mom's Night Out


Eén keer in de zoveel tijd, als er weer iemand zin heeft om er eentje bij haar thuis te organiseren, hebben wij, thuisonderwijsmama's, een avondje samen.

Gisteren waren we weer bij elkaar met een vrouw of vijftien en twee babies. Leuk dat er elke keer weer nieuwe mensen zijn om te leren kennen! We kletsen, lachen, wisselen ervaringen uit, maken afspraken voor uitjes, laten elkaar materialen zien.....kortom: we ontmoeten elkaar en dat is iets om naar uit te kijken....Even opladen en je gesterkt en gesteund weten.....

1 comment:

Annelies said...

Lijkt me heel nuttig (en uiteraard ook gigantisch gezellig!!).
Thuisonderwijs is toch redelijk ongewoon in Nederland, dus als er dan andere mensen zijn waar je regelmatig even bij kan opladen is dat heel goed.

Krijg je wel eens vervelende opmerkingen over dat je aan thuisonderwijs doet? Mensen die het echt niet begrijpen of vinden dat je je kinderen tekort doet?

Zelf denk ik dat je met alle vormen van onderwijs je kind kan stimuleren en laten leren, zodat hij/zij opgroeit tot een volwaardig, onafhankelijk individu. Of dat nu met thuisonderwijs is of een gewone school. Thuisonderwijs vind ik erg leuk om over te horen en wie weet als ik er eerder over had gehoord, maar aan de andere kant weet ik niet of ik de discipline zou kunnen opbrengen om elke dag er intensief mee bezig te gaan en zoals ik al eerder zei, heb ik niet de mogelijkheden om naar, volgens mij, belangrijke locaties te gaan (dierentuin, musea etc.)
Bovendien zou ik dan mijn dagelijkse lichaamsbeweging missen en die heb ik hard nodig... ;-)