Monday, March 17, 2008

Lezen en (voor)gelezen worden


Het klinkt misschien raar, maar soms zijn kinderen nóg schattiger wanneer ze ziek zijn. Boaz is de laatste tijd een beetje de pineut. Vandaag heeft hij alleen maar moe en witjes op de bank gelegen, de meeste tijd slapend.

Dat had zo z'n voordelen voor Adam.....We konden namelijk uitgebreid samen lezen. Eerst uit de bijbel gelezen over wat er op Palmzondag wordt gevierd. Dat was gisteren, maar soms zijn dingen die eigenlijk gisteren hadden gemoeten, pas vandaag aan de beurt. Daarna heeft Adam mij voorgelezen uit Vos en Haas. Hij was zó enthousiast, dat hij aan het eind van de ochtend een stoel in de voortuin heeft gezet en daar met jas en sjaal (eerst zónder, zoals te zien op de foto) buiten heeft zitten lezen. Stiekem denk ik dat het een smoes was om met de buurvrouw te kunnen kletsen, die bezig was met het verbouwen van hun voortuin; ook al heb je natuurlijk nooit een smoes nodig om met de buuf te praten....

Maar goed, na Vos en Haas hebben we vandaag eindelijk ook De zeereis van het drakenschip uitgelezen! Ik ken deze reeks al uit mijn eigen jeugd, maar ben op één of andere manier nooit verder gekomen dan het eerste deel. Om nu samen met Adam alle zeven delen (dit was het vijfde deel) te lezen, is nog leuker dan ik had gedacht. Voor mij was dit deel ook helemaal nieuw.

Nu snel naar de bibliotheek morgen, om deel zes te halen!

2 comments:

Esther said...

Hihihi, lief, Adam zo in de tuin aan het lezen. Hij leest al behoorlijk goed als hij al zelf kan voorlezen. Knap hoor.
En veel plezier met Narnia deel 6. Ik vond het ook een leuke serie.

Annelies said...

Ohhh Narnia!!!! Heerlijke boeken voor zijn leeftijd (en ook nog voor mijn leeftijd :-P)

Wens Boaz beterschap en geef em een dikke knuf.